فراموشی مصائب پیاده روی چند روزه با عشق به امام/ ناگفته هایی از پیاده روی اربعین نماد عشق حسینی از همه اقشار و مذاهب جهانی

به گزارش افکارخبر از عراق محسن پیرهادی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران که از 10 روز پیش جهت پذیرایی از زائران اربعین در جاده نجف –کربلا حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار افکار خبر پیاده روی اربعین حسینی را نماد عشق حسینی از همه اقشار و مذاهب جهانی دانست و گفت: جاده مذکور این روزها مملو از زائرانی است که زبان در وصف عشق و علاقه آنها قاصر و کلام در بیان آن عاجز است. این شور و هیجان رسیدن به کربلا تنها با دیدن و چشم بصیرت قابل درک است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر زائران اربعین بخصوص زوار ایرانی گفت: البته در راهپیمایی امسال همچون سالهای گذشته حضور شخصیت ها و چهره های سیاسی، اعم از نماینده های مجلس، اعضای شورای شهر، مقامات و مسئولین لشکری و کشوری در کنار مردم عادی هم افزایش داشته است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران به حضور خانوادگی افراد و بخصوص کودکان خردسال در این جاده اشاره کرد و افزود: حضور کودکان خردسال و حتی شیرخوار در کالسکه ها به همراه پدر و مادرشان، جلوه خاصی به این راهپیمایی بخشیده است.

پیرهادی با بیان اینکه غیر از شیعیان و محبان اهل بیت (ع)، پیروان ادیان و مذاهب دیگر هم در این جاده دیده می شوند، گفت: در این مسیر عشق الهی ما مسیحیان و غیر مسلمانان را هم می دیدیم که با پاهای برهنه عازم کربلا هستند. برای اولین بار کاروان برداران اهل تسنن ایران هم در این جاده با پای پیاده و بعضا برهنه عازم کربلا شدند.

وی با اشاره به خدمات شهرداری تهران به زائران اربعین حسینی گفت: امسال خدمات خوبی از سوی شهرداری تهران ارائه و چندین موکب هم در این مسیر راه اندازی شده که در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: آقای محمد باقر قالیباف هم در این مسیر حضور یافت و از نحوه خدمت دهی به زائران مطلع شده است.

پیرهادی با بیان اینکه بعنوان خادم کوچک زائران در 2 موکب فعالیت دارم، گفت: موکب علی بن موسی الرضا عمود 656 که مربوط به بسیج شهرداری تهران و موکب صاحب الزمان عمود 828 که مربوط به خیریین است از چند روز قبل در این مسیر دایر شده که مشغول خدمت رسانی به زائران است.

به گفته وی روزانه بین هشت تا 12 هزار غذای نذری در هر موکب توزیع می شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه اقامت در موکب ها و غذای ساده این مسیر بسیار جذابتر از اقامت در هتلها و غذاهای آنچنانی است، تصریح کرد: ما این نکته را در گفته های و صحبت های زائران می شنویم و می بینیم.

پیرهادی با بیان اینکه نیروهای حشد شعبی و بسیج عراقی امسال در گیت ها و پست های بازرسی حضور فعال داشتند، افزود: خوشبختانه امنیت خوبی در مسیر حاکم است. امنیت بوسیله چند لایه امنیتی توسط نیروهای ارتش ، وزارت کشور ، شرطه ها ، حشد شعبی و سپاه بدر برقرار است. بعنوان مثال روز گذشته چندین بار بالگردهای ارتش عراق در مسیر کربلا به نجف به پرواز در آمدند تا از آسمان هم همه چیز را زیر نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه عراقی ها بسیار مهمان نواز هستند که علاوه بر مسیر و جاده، در منازل خودشان از زوار ایرانی پذیرایی می کنند، تصریح کرد: عراقی ها امسال بخاطر حساسیت ایرانی ها و جلب رضایت زوار برای حضور در منازل و موکب های آنها،  از ظروف یکبار مصرف استفاده و سعی می کنند تا بهداشت غذایی را رعایت کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به برخی از مشکلات زوار در این مسیر تصریح کرد: زائرانی که بچه های کوچک همراهشان بود و آنهایی که امکانات و لوازم شخصی به اندازه کافی همراه نداشتند با مشکلاتی روبرو بودند اما عشق و علاقه به امام حسین (ع) همه این مصائب را برای آنها آسان می کرد و ذره ای خستگی در آنها مشاهده نمی شود.

پیرهادی همچنین از افزایش تعداد موکبهای ایرانی در مسیر نجف – کربلا خبر داد و افزود: موکب های ساده این مسیر خاطراتی خوبی برای زائران به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در مسیر مذکور پلاک عمودهای مسیر امسال تغییر کرده و شماره ها به طور زیبایی با دو خط عربی و انگلیسی نصب شده، گفت: در هر تیر برق یا عمود عکس شهدای عراقی مدافع حرم نصب شده است که این شهدا مورد احترام زائران هستند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران پیاده روی اربعین امسال در نجف به کربلا را بزرگترین پیاده روی در جهان دانست و گفت: تا کنون این حجم پیاده روی و با این جمعیت میلیونی در هیچ جای جهان مشاهده نشده و پیاده روی میلیونی اربعین امسال پیام مهمی برای دشمنان نظام و داعشی های تکفیری دارد.

به گفته وی از پنج کیلومتری کربلا راه ها بسته است و فقط باید پیاده به شهر کربلا رسید و به حرم رفت.