سیل ‌لرستان را دربر گرفت+تصاویر

به گزارش افکارخبر، بارش باران در استان لرستان از روز گذشته آغاز و طی امروز با شدت بالایی در سراسر شهرستان‌های استان ادامه داشت تا جایی که بر اساس آخرین گزارش‌ها در این سامانه بارشی به طور میانگین در لرستان 62 میلی متر بارش باران صورت گرفته است.

در روزهایی که به‌واسطه ایام تعطیل و تردد زائران کربلای معلی از لرستان برای رسیدن به مرزهای غربی و جنوب غرب محورهای‌های مواصلاتی لرستان ساعات پر ترافیکی را پشت سر می‌گذارد، بارش شدید باران و لغزنده شدن سطح جاده‌ها باعث برخی حوادث جاده‌ای شد، حوادثی که عمده آن‌ها به دلیل انحراف خودرو از جاده صورت می‌گرفت، خوشبختانه تاکنون هیچ تلفات جانی از این حوادث گزارش نشده و تنها خسارات مالی و جرحی به دنبال داشته است.

بارش شدید باران در سطح شهرستان‌های نورآباد، کوهدشت، خرم‌آباد، دورود، بروجرد، و سایر شهرهای این استان باعث آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌ها در مناطق شهری و روستایی شد، تا مجموعه‌های خدمات شهری برای رفع این مشکلات در سطح شهر حضور پررنگی داشته باشند.

بارش‌های امروز در لرستان در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی همچون گشور، زالیان و رازان به‌صورت برف صورت گرفته تا عوامل راهداری اقدام به برف‌روبی و جلوگیری از مسدود شدن راه‌های لرستان کنند.

گفتنی است، بر اثر بارش باران راه ارتباطی چندین روستا در استان لرستان شامل شهرستان‌های کوهدشت و دوره و چگنی قطع ‌شده که با تلاش‌های مجموعه راه و شهرسازی لرستان راه دسترسی بخشی از این روستاها بازگشایی و هم‌اکنون راه ارتباطی تنها 30 روستای این استان مسدود است که بر اساس اعلام مدیرکل راه و شهرسازی لرستان کار بازگشایی راه این روستاها تا ظهر فردا به پایان می‌رسد.

امروز بارش باران در لرستان باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های این استان شامل کشکان رود، تیره رود، ماربره و رودخانه خرم‌آباد شد که وجود پل‌های موقت در رودخانه خرم‌آباد باعث بروز مشکلاتی در انحراف از مسیر اصلی خود شد.

همچنین در ساعات میانی روز شاهد ریزش کوه در دو نقطه از محور کوهدشت به اسلام‌آباد بودیم که تردد در این مسیر را برای ساعاتی با کندی مواجه و پس از انجام کار پاک‌سازی جاده شاهد تردد روان خودروها در این مسیر بودیم.

به گزارش فارس، میزان بارش باران طی 24 ساعت گذشته تاکنون طی سامانه جدید در خرم‌آباد 63، دورود 48، نورآباد 59، بروجرد 62، الشتر 56، پلدختر 46، کوهدشت 62، سیلاخور 55، ریمله 80، رومشکان 72، ایمان آباد 35، سپیددشت 29 و ازنا شش و الیگودرز 2 میلی‌متر گزارش شده است.

لازم به ذکر است، هم‌اکنون بارش باران در استان لرستان ادامه دارد.