مضرات مصرف گوشت گاو و گوساله

به گزارش افکارخبر، محمد دریایی درباره مواد غذایی سالم اظهار داشت: شیر گاو و روغنش شفاست؛ گوشتش موجب بیماری است.

به‌گفته وی مصرف گوشت گاو موجب بروز لک و پیس در صورت می‌شود, بیماری‌ای که در غرب بسیار شایع است. در قدیم سرکه, ماست و تخم‌مرغ را با هم نمی‌خوردند چون معتقد بودند لک و پیس می‌آورد ولی امروزه افراد سس‌های سفید که مخلوط این سه ماده غذایی است به‌وفور می‌خورند.

این مشاور طب سنتی ادامه داد: مصرف گوشت گاو عامل بروز واریس, وسواس و افکار منفی, بزرگ شدن طحال, پدید آورنده کیست, تومورهای بدخیم, فیبروم, زگیل, تیرگی رنگ پوست, تیرگی‌های زیر چشم, تیرگی‌های آرنج, زانو, قوزک پا, کشاله ران و ... می‌شود.

دریایی عنوان کرد: مصرف گوشت گاو و گوساله موجب بروز خواب‌های آشفته و یبوست می‌شود که مادر همه بیماری‌هاست.

وی بیان داشت: جالب است که بیماری‌های نام‌برده‌شده از مصرف گوشت گاوهایی که در چراگا‌ه‌های طبیعی در سالیان خیلی دور زندگی می‌کردند ایجاد می‌شده است.

این مشاور طب سنتی اضافه کرد: مصرف گوشت گاوهای امروزی که در واحدهای صنعتی و گاوداری‌ها به سر می‌برند, علاوه بر اینکه خیلی چاق هستند, خیلی هم بی‌تحرکند که این عوامل بر بیماری‌زا بودن گوشت گاو می‌افزاید.

دریایی با اشاره به اینکه در تهیه سوسیس و کالباس از گوشت‌های کهنه مانند گوشت گاو استفاده می‌کنند, یادآور شد: گوشت گاو سودا را در خون زیاد می‌کند که امروزه سودا عامل بروز بسیاری از بیماری‌ها است.