به گزارش افکارخبر، محمد سلیمانی مهری اظهار داشت: با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام و جمعیت هلال احمر استان ایلام مدارس شهر مهران برای اسکان موقت زائران تجهیز شد.

وی افزود: با توجه شروع موج بازگشت زوار از کشور عراق و انتخاب مرز مهران از سوی آنان برای بازگشت به کشور جمعیت هلال احمر استان ایلام با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام اقدام به تجهیز 13 مدرسه در شهر مهران برای اسکان موقت این زوار کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام عنوان کرد: که این مدارس با اقلامی مانند موکت، پتو و وسایل گرمایشی تجهیز شده و پذیرای زائران اربعین هستند.

وی گفت: با توجه به بازگشت خیل عظیمی از زائران حسینی از مرز مهران، جمعیت هلال احمر استان ایلام اقدام به توزیع 10 هزار بطری آب معدنی در بین زوار سالار و سرور تشنه لب شهیدان کرده است که در این امر تعداد زیادی از زوار نیز به کمک توزیع کنندگان بطری‌ها آمدند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: بنا به بازگشت زائران حسینی از کشور عراق و ایجاد ازدحام در مسیرهای استان ایلام، جمعیت هلال احمر استان ایلام اقدام به توزیع 2000 پرس غذای گرم به وسیله بالگرد جمعیت کرده است که این امر در طول مسیر‌های پرترافیک صورت گرفته است.