وزیر بهداشت: آنفلوانزا به تنهایی کشنده نیست

به گزارش افکارخبر، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه سمینار پزشک محقق در جمع خبرنگاران در مورد مرگ تعدادی از هموطنان به علت بیماری آنفلوانزا توضیحاتی داد.

وی با بیان اینکه تاکنون 22 نفر در کرمان به علت آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند، گفت:‌ آنفلوانزا هر ساله تعدادی را می‌کشد و این یک موضوع روتین و طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: البته من بعید می‌دانم که شخصی مستقیماً به خاطر آنفلوانزا  جان خود را از دست داده باشد، بلکه معمولاً افرادی که جان خود را از دست می‌دهند، دارای بیماری‌های دیگری نیز هستند که آنفلوانزا  آن را تشدید می‌کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته تعداد جان‌باخته‌ها بیش از 22 نفر است و در سایر استان‌ها نیز هموطنانی جان خود را از دست داده‌اند که توصیه می‌کنیم مسائل بهداشتی را مردم رعایت کرده و در صورت بروز علائم آنفلوانزا به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

هاشمی همچنین در مورد اقدامات اورژانس اصفهان در طلب پول از یک مادر برای بخیه زدن زخم دختربچه او گفت: متأسفانه من هم دیشب از طریق شبکه‌های اجتماعی در جریان این امر قرار گرفتم و بلافاصله دستور دادم تیمی از نزدیک موضوع را بررسی کند.

وی با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان متخلفان را به دستگاه قضا معرفی کرده است، گفت: برای من هم جای سؤال بود که چطور عوامل یک دانشگاه دولتی از مردم طلب پول کرده‌اند. به همین علت دستور داده‌ام تا تیم بازرسی موضوع را بررسی کرده تا جوانب کار مشخص شود.

وزیر بهداشت همچنین در مورد ادغام بیمه‌ها گفت: من نیز به اندازه شما از این موضوع اطلاع دارم، البته این روزها حاشیه از متن بیشتر شده است.

وی همچنین در مورد برنامه پزشک محقق نیز گفت: برنامه وزارت بهداشت این است که در مقطع دانشجویی از علاقمندان و افراد مستعد و دارای رتبه‌های بالا برای این برنامه دعوت کند، البته پیشرفت و پژوهش، آرامش و امید می‌خواهد تا ما شاهد فناوری‌های نوین باشیم.