تشکیل جلسه اضطراری برای تسریع بازگشت زائران

به گزارش افکارخبر، بابک دین‌پرست از تشکیل جلسه اضطراری ستاد مرکزی اربعین برای سرعت بخشیدن به بازگشت زائران و بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته خبر داد و گفت: در این جلسه وزیر کشور دستور ویژه‌ای برای سرعت بخشیدن به بازگشت زائران اربعین حسینی داد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: با وجود اطلاع‌رسانی مستمر برای ورود زائران از مرزهای شلمچه و چزابه ولی آمارها نشان می‌دهد که 70 درصد زائران مرز مهران را برای ورود به کشور انتخاب کرده‌اند و همین امر موجب ازدحام شدید زائران و اخلال در روند جابجایی آنها در پایانه مرزی شده است.

وی افزود: جلسه اضطراری ستاد اربعین مصوباتی برای سرعت بخشیدن به بازگشت زائران داشت که برخی از این مصوبات عبارتند از استمرار خدمت‌رسانی به زائران در پایانه‌های مرزی، اتخاذ تدابیر ترافیکی مناسب برای سهولت در تردد وسائل نقلیه در محورهای مرزی و جلوگیری از بروز گره‌های ترافیکی و فراهم کردن تغذیه و محل اسکان زائران در مسیر بازگشت.

دین‌پرست ممنوعیت ورود وسائل نقلیه برون شهری به داخل شهر مهران و جابجایی زائران از خروجی پایانه مرزی تا شهر مهران توسط اتوبوس‌ را از دیگر مصوبات جلسه ستاد مرکزی اربعین برشمرد.