به گزارش افکارخبر، علی سعیدی اظهار داشت: ماموران پلیس راهور شهرستان ارومیه در حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پژو پارس به دلیل تخلفات حادثه‌ساز متوقف کردند.

وی ادامه داد: پس از در استعلام صورت‌گرفته، مشخص شد که این خودرو دارای، 40 میلیون خلافی پرداخت نشده‌است که با روشن شدن این امر، خودرو برای پرداخت دیون دولتی و سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برابر ماده هشت قانون راهنمایی و رانندگی بیش از 10 میلیون ریال خلافی داشته‌باشند و رانندگان پس از ابلاغ در پرداخت مبلغ جریمه بی‌اعتنایی کنند، ثبت شکایت شده و در صورت مشاهده خودروی آنان توسط ماموران پلیس راهور خودروی آنان توقیف خواهد شد.

این مسئول به تمام رانندگان استان توصیه کرد که از مبلغ خلافی خودروهای خویش از طریق سامانه 120 یا سامانه پیامکی 1101202020 مطلع شوند.

سعیدی، بیشترین برگ جریمه صادر شده از سوی پلیس راهور آذربایجان غربی را مربوط به شهرستان ارومیه عنوان کرد.

وی با انتقاد از رانندگان آذربایجان غربی به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، متاسفانه اذربایجان غربی از لحاظ رعایت قوانین رانندگی در سطح پایین کشور قرار گرفته شده و این موضوع با صدور برگ جریمه حل نخواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اذربایجان غربی، مهم‌ترین راه‌حل را برای گرایش مردم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، فرهنگ‌سازی درست رانندگی کردن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: رانندگان باید توجه داشته باشند که هر تخلف رانندگی که توسط آنان انجام می‌شود منجر به بروز یک تصادف حادثه‌ساز خواهد شد پس باید بر قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کرده تا تخلفات آنان منجر به خطر افتادن جان خویش و سایر همشهریان نشوند.

وی، بی‌احتیاطی و عدم توجه عابران پیاده به عبور و مرور خودروها در آذربایجان غربی را دومین معضل این استان عنوان کرد و افزود: عدم توجه عابران پیاده و همچنین عدم استفاده آنان از پل عابر پیاده در بسیاری از موارد منجر به مرگ شهروندان این استان شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی، ترویج فرهنگ درست رانندگی کردن از دوران کودکی یک عامل بسیار مهم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است زیرا که وقتی دوره آموزشی در دوران کودکی به وی آموزش داده شود افراد در سنین بالاتر از ارتکاب رفتارهای مخاطره‌آمیز در رانندگی پرهیز خواهد کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیازمند مشارکت مسئولان ذیربط خصوص آموزش و پرورش استان را می‌طلبد.

این مسئول بدر پایان بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان تاکید کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف در ارتفاعات استان به رانندگان توصیه می‌شود ضمن مجهز کردن خودروهای خود به تجهیزات ایمنی از سرعت غیرمجاز پرهیز کنند.