مدارس همدان تعطیل شد

به گزارش افکارخبر، برف پاییزی در همدان این شهر را در بخش حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری دچار مشکل کرد و در این میان به دلیل پاک نبودن معابر عبور و مرور و لغزنده بودن خیابان‌های شهر مدارس نیز تعطیل اعلام شد.

شهرداری همدان که در سال‌های گذشته نیز در بحث پاکسازی معابر در زمان برف و یخبندان آنچنان که باید عمل نکرده است امروز با بارش برف چند سانتیمتری نتوانست خدمات لازم را ارائه کند و حمل و نقل درون‌شهری به کندی انجام می‌شد، برخی تصادفات نیز در خیابان‌های مختلف موجب اعتراض برخی از شهروندان شده بود.

شهرداری همدان امروز پس از بارش برف خدمات لازم را به طور یکسان و عادلانه در سطح شهر همدان انجام نداد به طوری که به گفته برخی از شهروندان، شهرداری در زمان بارش برف تنها اقدام به پاکسازی مناطق مرکزی نزدیک به شهرداری و برخی از سازمان‌های دولتی می‌کند.

همچنین بر اساس برخی از شنیده‌ها و گفته‎های شهروندان، شهرداری نسبت به برخی از محلات و خیابان‌های مختلف نیز نگاه ویژه ای دارد چرا که گفته می‌شود این مناطق محل سکونت برخی از مدیران استان است.

بنابر اعلام هواشناسی پس از بارش برف دمای هوا به شدت کاهش می‎یابد و بر همین اساس می‌توان انتظار داشت برف‌های پاک نشده از سطح بسیاری از خیابان‌ها و محلات با کاهش چشمگیر دما یخ بزند که یخ‌زدگی معابر موجب بروز مشکلات متعددی در همدان خواهد شد.

در زمان بارش برف و لغزنده بودن معابر و البته خیابان‌ها و محلات پاک نشده بسیاری از شهروندان نمی‌توانند از خودروی شخصی استفاده کنند و ترجیح می‌دهند با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی خود را به محل کار برسانند که متاسفانه سیستم حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی‌ها در این روز برفی مایل نبودند به شهروندان خدمات ارایه کنند و بر اساس گفته‌های برخی از شهروندان تا ظهر امروز در برخی از مسیرها تاکسی برای جابجایی مسافر وجود نداشت.

نکته مهم دیگر اینکه برخی مناطق بالای شهر همدان نیز در زمان بارش برف به طور کامل از ذهن مدیران شهرداری پاک می‌شوند و ارائه خدمات جهت پاکسازی معابر از میدان بعثت به بالا دیگر در اولویت کاری محسوب نمی‌شود.

در سال‌های گذشته برخی از مسئولان و مدیران شهرداری بر این مهم تاکید داشتند که شهرداری همدان با استفاده از ماشین آلات لازم و تخصصی اقدام به برف روبی و پاکسازی کوچه‌ها نیز خواهد کرد و این وعده ها نیز البته در کنار دیگر حرف‌ها و وعده‌هایی که هرگز به ثمر نرسیده است برای شهروندان محلی از اعراب ندارد.