آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌‌‌ها

به گزارش افکارخبر،  ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 1395 از امروز دوشنبه 16 آذر از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی WWW.SANJESH.ORG آغاز می‌شود و داوطلبان تا روز یکشنبه 22 آذر برای ثبت‌نام فرصت دارند.

تمام متقاضیان باید در مهلت در نظر گرفته شده و مطالعه دقیق دفترچه راهنما برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 30 هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

آزمون کارشناسی ارشد 16 و 17 اردیبهشت 95 برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، ثبت‌نام متقاضیان بدون آزمون و با آزمون دوره دکتری تخصصی و همچنین داوطلبان بدون آزمون و با آزمون دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی نیز از امروز آغاز می‌شود.

داوطلبان ادامه تحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می‌توانند از دوشنبه 16 آذر تا پایان چهارشنبه 9 دی با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org  ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را دریافت و پس از مطالعه وکسب آگاهی‌های کامل در مورد رشته مورد نظر، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

آنگونه که مجتبی علوی فاضل رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید:‌ داوطلبان باید قبل از تهیه کارت اعتباری تصمیم خود را مبنی بر شرکت در نوع آزمون مورد نظر گرفته باشند. داوطلبان مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد در صورت داشتن شرایط لازم مطابق مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام هیچگونه محدودیتی در ثبت‌نام دوره‌‌های مختلف آن مقطع نخواهند داشت. به عبارت دیگر داوطلب به طور همزمان امکان ثبت‌نام در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون در مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد را خواهد داشت.

وی ادامه داد: متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با توجه به علاقه و بدون در نظرگرفتن رشته تحصیلی مقطع کارشناسی، در یک مجموعه امتحانی تا حداکثر 100 رشته محل را انتخاب کنند. در خصوص علاقمندان به تحصیل در گروه علوم پزشکی و همچنین متقاضیان شرکت کننده بدون آزمون کارشناسی ارشد رعایت شرط تجانس و سایر شروط با توجه به ضوابط موجود در دفترچه راهنما الزامی است.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال تحصیلی 95-96 دانشگاه آزاد اسلامی در  روزهای 6 الی 8 خرداد  95 و همچنین آزمون دکتری تخصصی در 9 بهمن 94 برگزار خواهد شد.