ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی برای معلولان

به گزارش افکارخبر،  علی ربیعی در همایش روز جهانی معلول افزود: رئیس جمهور و دولت توجه ویژه ای به مسائل و مشکلات مربوط به نیازمندان و به ویژه معلولان دارند. بر همین اساس، در شورای عالی رفاه افرادی را برای پیگیری وظایف و تکالیف دستگاه‌ها در امر رسیدگی به امور معلولان انتخاب کردیم.

وی در مورد مناسب سازی اماکن و معابر عمومی اعلام کرد:متاسفانه بر اساس گزارشات رسیده در مورد مناسب سازی وضعیت خوبی در کشور نداریم و بر همین اساس برنامه‌هایی را در جهت استانداردسازی و مناسب سازی اماکن و معابر به دستگاه ها تدوین و الزام کردیم.

به گفته ربیعی، همچنین با وزارت راه و شهرسازی نیز مذاکراتی در مورد استانداردسازی ساختمان ها و اماکن جهت تردد معلولان انجام داده ایم که امیدواریم در آینده نزدیک منجر به بروز اتفاقات خوبی در این خصوص شود.

وی به اشتغال معلولان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی برای معلولان ایجاد شده است که البته سعی داریم در سال آینده نیز این فرصت ها را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لایحه حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و توضیح داد: این لایحه در دستور کار و تصویب مجلس شورای اسلامی قرار دارد و در آن وظایفی برای هر یک از دستگاه ها و سازمان‌های مرتبط در نظر گرفته شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه در کنار این لایحه، دولت مصوبه ای را برای ارائه خدمات به معلولان تصویب کرده است، تصریح کرد: در بحث مسکن نیز ایجاد ۱۱ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است که ۷۷۸ واحد مسکونی در شهرها و ۲۷۳ واحد نیز در روستاها تاکنون به معلولان واگذار شده است. همچنین ۴۵ هزار واحد مسکونی برای معلولان کم توان و ناتوان در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سعی داریم تا پایان سال ۹۶ تمامی خانواده های دارای دو معلول صاحب مسکن شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تامین وسایل توانبخشی معلولان اشاره و اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس جمهوری رفع نیاز معلولان برای استفاده از وسایل توانبخشی و همچنین پیشگیری و غربالگری در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌ریزی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.