خطر جدی شیوع آنفلوانزا نوع ۱ در هرمزگان

به گزارش افکارخبر، طبق آمار منتشر شده وزارت بهداشت تا کنون 41 نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری کشته شده و استان کرمان با 22 قربانی بیشترین آمار مبتلا به این ویروس را به خود اختصاص داده است.

با کاهش دمای هوا و آغاز موج مسافرت شهروندان استان های همجوار به خصوص شهرهای جنوب کرمان و سیستان بلوچستان به هرمزگان باید بیش از پیش نسبت به پیشگیری از ابتلا به این بیماری اقدام کنیم.

آنفلوآنزای  از دهان و بینی منتقل می‌شود و یک بیماری مجاری تنفسی است نشانه‌هاى قابل‌انتظار این بیماری در انسان‌ها مانند نشانه‌هاى آنفلوانزاى فصلى است.

حمله ناگهانى تب، بی حالی، در خود فرورفتن،  بى اشتهایى و سرفه کردن وهمچنین تعدادی از افراد آلوده با آنفلوانزاى دچار سردرد، سرماخوردگی، گلودرد، کوفتگی و درد مفصل، عطسه‌، ناراحتی تنفسی، سرخ شدن یا التهاب و آبریزش از بینی می گردند  البته در مواردی نیز تهوع، و استفراغ و اسهال نیز گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان طی نشستی در بندرعباس ضمت تائید مرگ یک بانوی 40ساله در جزیره قشم بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع H1N1 اظهار داشت: در حال حاضر 7 نفر در بیمارستان میناب و 4 نفر هم در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری هستند.

وی در ادامه با اشاره به وجود واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشتی و درمانی بیان داشت: بیش از نیمی از مبتلایان به این بیماری افرادی بودند که به عتبات عالیات و حج مسافرت داشتند.

وی در خصوص مرگ بانوی 40ساله قشمی نیز تصریح کرد: این ویروس از طریق مادر به متوفی سرایت کرده بود و فرد فوت شده در طول زمان بیماری از مراجعه به پزشک خودداری کرده بود.

شکاری نسبت به مصرف خودسرانه آمپول دگزامتازون در این بیماری افزود: به علت تضعیف سیستم ایمنی بدن خطر مرگ و میر افراد در موارد مشکوک به آنفولانزا و سرماخوردگی با تزریق این آمپول افزایش می‌یابد.