کمیسیون اصل 90 مجلس در راه گردنه حیران

گروه اجتماعی،مصطفی افضلی فرد نماینده اربیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با بیان اینکه از طرف کمیسیون اصل 90 ماموریت دارد تا برای تهیه گزارش از زمین خواری و تخلفات از گردنه حیران به منطقه برود، گفت: در پی وصول گزارشهایی مبنی بر زمین خواری متعدد در 2 روستای این منطقه به کمیسیون، ماموریتی به اینجانب داده شده تا با حضور در منطقه و صحبت با مسئولین گزارشی تهیه و به کمیسیون ارائه کنم.

وی با بیان اینکه گردنه حیران روستای 35 نفره است که تخلفات زیادی در آن صورت گرقته، افزود: بر اساس گزارش رسیده به کمیسیون 160 هکتار از اراضی منطقه بعنوان محدوده روستا در نظر گرفته شده است و این یعنی ساخت و ساز غیر مجاز.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به عزم کمیسیون بر مقابله با زمین خواری گفت: اینجانب در روزهای آینده سفری به این منطقه خواهم داشت و با مسئولین استانداری، محیط زیست، شوراها و اداره راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی  جلسه خواهم گذاشت و ابعاد مساله را بررسی می کنم.

افضلی فرد اظهار امیدواری کرد تا بعد از تهیه گزارش زمین خواری گردنه حیران، آنرا در جلسه کمیسیون قرائت کرده و در صورت تائید کمیسیون، به هیئت رئیسه مجلس تحویل تا در صحن مجلس قرائت شود.