پزشک و پرستار بیمارستان خمینی شهر از کار معلق شدند

به گزارش افکارخبر، دکتر سید سجاد رضوی افزود: دوستان ما تا پاسی از شب در بیمارستان خمینی شهر اصفهان بودند و با همه عوامل دانشگاه و همراهان بیمار و پزشکان دقیق مصاحبه و اسناد و مدارک را بررسی کرده اند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم فضا، حاشیه ای یا احساسی شود گفت : اینکه خطایی صورت گرفته است و شدیداً هم مدافع حقوق بیمار هستیم بنابراین اجازه نمی دهیم به حقوق بیمار خدشه ای وارد شود و این خط قرمز ماست.

رضوی گفت: درباره دختر ۴ ساله بیمار که بخیه های محل زخم وی بعداً باز شده است ؛ تیم کارشناسی این موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که جای بخیه های باز شده ، وجود دارد.

رئیس بازرسی وزارت بهداشت افزود: پزشک معالج این بیمار می گوید ما اصلاً دخالتی در کار مالی نمی کنیم و وقتی مادر بیمار مرتب بین صندوق ، ایستگاه پرستاری و کادر پزشکی رفت و آمد داشته من مشغول معالجه بیماران دیگر بودم و بخاطر اینکه از من درباره این کار بسیار سوال می کردند که چه کار کنیم ؛ من به مزاح گفتم هیچ چی ؛ بخیه هایش را باز کنید.

رضوی با بیان اینکه درحال حاضر هم اصلاً فکر نمی کنم این کار انجام شده باشد یعنی بعید است که این اتفاق افتاده باشد، گفت:‌ پرستاری هم که کارهای این بیمار را انجام داده ، قبول ندارد که بخیه ها را باز کرده است و می گوید بخیه ها مثلاً در جای دیگری و یا به هر دلیلی باز شده است.

وی افزود: آنچه مشخص است اینکه بخیه های بیمار برداشته شده است و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بعد از آن ، پزشک و پرستار را حتی اگر اینکار را شوخی گرفته باشند از کار معلق کرده است و ما به هیچ عنوان قصد نداریم تخلف را تضعیف کنیم.

رضوی با بیان اینکه پرونده هم در نظام پزشکی و هم در دادسرای اصفهان و خمینی شهر در حال بررسی است، گفت: دو نفر از پرسنل دیگر هم که در این خصوص کوتاهی و قصور کرده به واحد تخلفات دانشگاه معرفی شده اند و مراجع قضائی تصمیمات لازم را می گیرند و کاملاً موضوع به هدف خود خواهد رسید.

دختری ۴ ساله هفته گذشته به علت پارگی ناحیه چانه در اورژانس بیمارستان اشرفی اصفهانی در خمینی شهر پذیرش می شود و کادر حاضر به صورت سرپایی چانه مصدوم را بخیه می کنند. اما، مادر بیمار توانایی پرداخت هزینه ۱۵۰ هزار تومانی درمان فرزندش را نداشت، با دستور مسئول کادر پزشکی، پرستار بخیه های دختر چهار ساله را می کشد.