خرما دارویی شیرین برای درمان بیماری‌ها!

به گزارش افکارخبر، دکتر معدنچی متخصص تغذیه گفت: همانطور که میوه‌ و سبزی به عنوان راهی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرطان شناخته شده است، مصرف خرما روش شناخته شده‌ای برای درمان سرطان و سایر بیماریهای عفونی است. مصرف خرما یک درمان مناسب برای رفع عارضه خستگی مزمن و کم‌خونی به شمار می‌آید ،انواع خرمای خشک غنی از آهن و همچنین دارای فیبر بالایی است و برای درمان یبوست می‌تواند مفید باشد.

 

این متخصص تغذیه خرما را به عنوان تمیز کننده کبد و کلیه دانست و تصریح کرد: مصرف خرما در حفظ سلامت دستگاه عصبی، جلوگیری از شب کوری و تنش‌های عصبی موثر است. خرما همچنین در ایجاد اشتها و سلامت دهان نقش دارد و به عنوان  تمیز کننده کبد و کلیه‌ها به شمار می‌رود، خرما علاوه بر داشتن خاصیت ضد سرفه و ضد التهاب مجاری تنفسی خلط‌ آور نیز است.

 

وی بیان کرد: محققان توصیه می‌کنند زنان بعد از زایمان خرما بخورند، خرما دارای چند ترکیب دارویی است که یکی از آنها شبیه‌ کورتن است که برای درمان کلیه التهاب و امراض عفونی موثر است.

 

دکتر معدنچی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از کوبیده خرما برای دندان باعث تقویت لثه می‌شود خوردن ۱۰ عدد خرمای بدون هسته ۱۰ درصد از نیاز بدن به ویتامین نیاسین (b3) که برطرف کننده مشکلات گوارشی، روانی و پوستی و نیاز روزانه بدن به ویتامینهای b2 ، b1 که در حفظ سلامت اعصاب و دستگاه گوارش نقش دارد را برطرف می‌کند.