ادویه در رژیم غذایی موجب بهبود عملکرد مغز می شود

به گزارش افکارخبر، محققان برزیلی در مطالعات اخیر خود دریافتند که وجود ماده ایی موسوم به «آپیجنین» (apigenin) در گیاه جعفری، آویشن، بابونه و فلفل قرمز، موجب بهبود تشکیل نورون ها و تقویت اتصالات بین سلول های مغزی می شود.

آزمایشات قلبی بر روی حیوانات نشان داده بود که مواد حاصل از گروه شیمیایی مشابه با آپیجنین، معروف به فلاوونوئیدها، تاثیر مثبتی بر حافظه و قدرت یادگیری دارد.

محققان در مطالعه خود مشاهده کردند که تنها بکارگیری آپیجنین در سلول های بنیادی انسان باعث می شود که بعد از ۲۵ روز آنها تبدیل به نورون شوند. بعلاوه نورون های تشکیل شده، اتصالات قوی تر و پیچیده تری را به وجود آوردند.

به گفته استیونز رهن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ریو دو ژانیرو برزیل، اتصالات قوی بین نورون ها برای عملکرد خوب مغز، تحکیم حافظه و یادگیری بسیار مهم و حیاتی هستند.

این تیم تحقیق اثبات کرده اند که آپیجنین با اتصال به گیرنده های استروژن بر رشد، عملکرد و انعطاف پذیری سیستم عصبی تاثیر می گذارد. این گروه ها از هورمون ها به خاطر به تعویق انداختن روند شروع اختلالات روانپزشکی نظیر بیماری های شیزوفرنی، افسردگی، آلزایمر و پارکینسون معروف هستند.