کمک رفاهی میلیونی «ابتکار» به معاونش + سند

به گزارش افکارخبر، یکی از اتفاقات نادری که در این دولت چندین بار تکرار شده است اعتراض کارکنان سازمان دولتی محیط زیست علیه ریاست این سازمان است، اعتراضی که حاشیه‌های متعددی را در پی داشته و منجر به افشای اسنادی از سوء مدیریت بانوی سبزپوش این سازمان شده است.

اعتراضات کارکنان سازمان محیط زیست اگر چه بخش عمده‌ای از آن مربوط به مسائل زیست محیطی و نحوه مواجهه معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست با آن مشکلات بوده اما بخشی هم به دغدغه‌های معیشتی کارمندان این سازمان دولتی برمی‌گشته که هر بار با وعده‌ و ارعابی تلاش شده تا صدای معترضان خاموش شود و مسئولان این سازمان به حواشی پررنگ‌تر از متن وظایفشان بپردازند.

آخرین تجمع کارمندان معترض محیط زیست مربوط به یک ماه پیش بود که در پلاکاردهای آنها شعارهایی چون «مطالبات ما را سیاسی نکنید، به داد کارکنان سازمان برسید، بودجه سازمان کجاست؟، چاپلوسی = ارتقا، ما می‌خواهیم از خط مرگ به خط فقر برسیم، سازمان محیط زیست سیاسی مساوی تخریب جنگل‌های شفارود و اگر بودجه سازمان تا آسمان باشد وضعیت محیط زیست همین است» به چشم می‌خورد.

 

 

ابتکار دو روز بعد از این تجمع در گفت‌وگو با روزنامه دولت در دفاعیات خود اعلام کرد: ما خیلی دلمان می‌خواهد بهترین حقوق‌ها را به کارکنان بدهیم. اما محدودیت‌هایی هم داریم. مثلاً ما حتماً در قالب قطعنامه‌ای که به امضای مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌رسد باید این پرداخت را انجام بدهیم یا حتی ضوابط اجرایی بودجه حتماً باید اجازه بدهد. مقررات کشور حتماً باید اجازه بدهد. بعد هم سقف اعتبارات سازمان باید اجازه بدهد. (!)

وی در ادامه می‌گوید: در شرایطی که خیلی از دستگاه‌ها اضافه کار کارکنانشان را نتوانستند بدهند یا مثلاً حداقل رفاهی‌ها را نتوانستند بدهند توانستیم با وجود همه مشکلات و با وجود اینکه سازمان محیط زیست همچنان دارد بدهی دولت قبلی را پرداخت می‌کند، بخشی از مطالبات کارکنان را پرداخت کنیم.

«کمبود بودجه» بهانه‌ای است که بارها ابتکار برای فرار از انجام وظایفی که بر عهده سازمان متبوعش بوده است از آن بهره برده اما ظاهراً این کمبود بودجه شامل حال اطرافیان ایشان نمی‌شود و «کمک رفاهی» آنها مهم‌تر از حقوق معمول کارمندان محیط زیست است!

به طوریکه «پروین فرشچی» معاون خانم ابتکار تنها برای 2 ماه 4 میلیون تومان «کمک رفاهی» دریافت کرده است، وی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست است.