واکنش ها نسبت به عقب افتادگی حقوق کارگران مترو

به گزارش افکارخبر، حسین مقصودی مدیرعامل شرکت تبرزین صنعت (شرکت پیمانکاری زیر مجموعه مترو تهران) با اشاره به گزارش روز گذشته این خبرگزاری در خصوص عدم پرداخت حقوق کارگران مترو، گفت:‌ سابقه تشکیل این شرکت به حدود 15سال پیش بر می‌گردد و تاکنون سابقه نداشته حقوق کارگران یک ماه عقب بیفتد.

وی با بیان اینکه حقوق آبان‌ماه کارگران را پرداخت نکرده‌ام، گفت: فقط 23 روز حقوق کارگران عقب افتاده و هنوز به یک ماه نرسیده است.

مقصودی اضافه کرد: تا بیایند صورت بنویسند، حساب و کتاب کنند، یک ماه طول می‌کشد، آیا نشده به خود شما هم دیر حقوق بدهند.

مدیرعامل شرکت تبرزین صنعت افزود: من تمام کارگران را بیمه عمر و حوادث کرده‌ام، هیچ وظیفه و تعهدی ندارم، اما این کار را انجام داده‌ام، در صورتی که بقیه این کار را نمی‌کنند.

مقصودی افزود: آیا شما را بیمه تکمیلی کرده‌اند؟ من کارگرانم را بیمه تکمیلی کرده‌ام، باز هم تعهدی ندارم و می‌توانستم این کار را انجام ندهم.

وی در خصوص حقوق مزایای کارگرانش، گفت:‌ حقوق وزارت کار را پرداخت می‌کنم، البته حق اولاد و سایر مزایا را می‌دهم.

مدیرعامل شرکت تبرزین صنعت از خبرنگار فارس خواست که تمام صحبت‌هایش را بیاورد و خبرنگار به وی اعلام کرد که در گزارشش هم اسمی از این شرکت نیاورده، اما چون خود این فرد خواسته، اسمش را در این گزارش می‌آورد.

مقصودی در پاسخ به این پرسش که چرا شما در بانک شهر حساب بانکی برای کارگران باز نکرده‌اید تا شهرداری و دستگاه‌های نظارتی بر روی حقوق مزایای کارگران نظارت کنند، گفت: چندین سال است با بانک تجارت کار می‌کنم. به عنوان مثال؛ الان می‌خواهم با قطار شهری قرارداد ببندم و آنها از من ضمانت چند میلیاردی می‌خواهند. بانک تجارت به راحتی این ضمانت را به بنده می‌دهد.

مدیرعامل شرکت تبرزین صنعت افزود: من دلم برای زن آن کارگر می‌سوزد که صبح صاحب‌خانه به وی اخم کند و بگوید چراغت تا پاسی از شب روشن بوده و کلی کفش جلوی در شما بوده، در نتیجه سعی می‌کنم حقوق این افراد را به موقع بدهم و الان فقط 23 روز حقوق عقب افتاده است.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کنید این افراد در همین یک ماه کرایه خانه، ایاب و ذهاب، خرج زندگی و ... داشته‌اند، چگونه باید آن را تأمین کنند؟ گفت: در تلاشیم تا حقوق عقب‌افتاده را به زودی پرداخت کنیم.

مقصودی در پاسخ به این پرسش که شهرداری به موقع پول‌های شما را پرداخت می‌کند، گفت:‌ بله، به موقع پرداخت می‌کند. تا جایی که در توان داشته باشد پرداخت می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که پس چرا شما به موقع حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنید؟ گفت: بالاخره تا پول جور شود زمان می‌برد.

مدیرعامل شرکت تبرزین صنعت در پاسخ به پرسش دیگری که از کجا می‌خواهید پول تأمین کنید، مگر شهرداری به گفته خودتان پول را به موقع پرداخت نمی‌کند، گفت: به هر حال جور کردن پول زمان می‌برد.

مقصودی افزود: بیاید سوابق بنده را ببینید، حق کارگر را ضایع نمی‌کنم. ما یک شرکت تعاونی هستیم که 70 نفر عضو آن هستیم که همگی بازنشسته شرکت راه‌آهن هستیم و هر چه درمی‌آوریم می‌خوریم.

وی در پاسخ به این پرسش که خود شما چقدر حقوق دریافت می‌کنید، گفت: 8 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنم.

خبرنگار فارس طی تماس با کارگرانی که حقوق‌هایشان عقب افتاده، دریافت که این شرکت ماه هاست که حقوق ها را به موقع پرداخت نمی‌کند.

یکی از این کارگران به خبرنگار فارس گفت: در یک سال و نیم گذشته اوضاع بر همین منوال بوده و حقوق‌ها به موقع پرداخت نمی‌شود.

اسناد و مدارک فیش حقوقی این کارگران و زمان پرداخت حقوق‌ها در خبرگزاری فارس موجود است.