اخذ 7 حکم قضایی برای انبوه‌سازان متخلف

به گزارش افکارخبر، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست خبری که به مناسبت برگزاری 300 جشنواره تکریم در مدارس خیرساز تهران در محل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران برپا شد، اظهار داشت: تعلیم و تربیت در تمام کشورها مورد توجه تمام مردم و حکومت‌هاست و دلیل این اهمیت نیز تمام تلاش هر کشور برای ساختن آینده آن کشور است که تنها دستگاه سازنده آینده، تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به اصل 30 قانون اساسی بیان داشت: فعالیت خیرین مدرسه‌ساز با اصل 30 قانون اساسی مغایرت ندارد و منظور مشارکت مردم برای آینده کشور است.

چهاربند به برگزاری 300 جشنواره در 300 مدرسه خیرساز تهران اشاره کرد و افزود: برای برگزاری این جشنواره‌ها جلسات متوالی برگزار شد و ستادی در این خصوص تشکیل شد و مقرر شد از تاریخ 22 تا 28 آذر به عنوان هفته نکوداشت خیرین مدرسه‌ساز مطرح شود.

وی در خصوص دلیل انتخاب ۲۲ تا ۲۸ آذر به عنوان هفته تکریم از خیرین مدرسه‌ساز گفت: مناسبت‌های مختلف در طول سال تحصیلی را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که بهترین زمان برای هفته تکریم از خیرین مدرسه‌ساز، قبل امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: بعد از امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان، دهه فجر است که برنامه‌های مختلفی در آن زمان داریم و بعد از ایام نوروز نیز هفته معلم و امتحانات خرداد ماه را در پیش داریم و بر این اساس، بهترین زمان برای هفته تکریم از خیرین مدرسه‌ساز، اواخر آذرماه است.

وی ادامه داد: از جمله وظایفی که در ستاد تکریم خیرین مدرسه‌ساز بر عهده‌ گرفته‌ایم، پیگیری از طریق شورای فرهنگ عمومی است تا بتوانیم ۲۲ تا ۲۸ آذر ماه را تقویم رسمی کشور به عنوان هفته تکریم از خیرین مدرسه‌ساز نام‌گذاری کنیم.

 

وی همچنین از اخذ 7 حکم قضایی برای انبوه‌سازان متخلف که اقدام به مدرسه‌سازی نکرده‌اند خبر داد.