انتقاد از فروش تمام سرمایه شهری منطقه 22 پایتخت

گروه اجتماعی، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر با ابراز تاسف نسبت به این که تمام مجوزهای ساخت و ساز در منطقه 22 پایتخت دریافت شده است، عنوان کرد: تقریبا نقطه ای از این منطقه باقی نمانده است که مجوزساخت و ساز در آن صادر نشده باشد. بدین معنی که تمام سرمایه شهری منطقه 22 پایتخت فروخته شده است.

وی با اشاره به این که برای ساماندهی این منطقه باید تصمیمی جدی و فوری با پذیرفتن تمام هزینه های آن صورت پذیرد، گفت: از یک سو باید پذیرفت اگر دستور توقف ساخت و سازها داده شد، هزینه های آن را بپذیریم و از سوی دیگر باید زیرساخت هایی که تهیه نشده است را در دستور کار قرار داده و آن را تامین کنیم.

وی افزود: در این میان تامین زیرساخت های اصلی شهری همانند معابر بر عهده شهرداری و تامین پارکینگ مجتمع ها بر عهده مالکان آنها است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تاسف از این که منطقه 22 پایتخت از کمبود پارکینگ و معابر در رنج است، خاطرنشان کرد: برای حل این معضل باید مقابل ساخت وسازها ایستاد و به منظور ضایع نشدن حقوق مالکان از طریق تهاتر در نقطه ای دیگر به آنها زمینی را ارائه داد