382 میلیارد جریمه شهروندان تهرانی در سال93

به گزارش افکارخبر، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران در دویست و شانزدهمین جلسه عمرانی شورا و در تذکر پیش از دستور با اشاره حضور دیر هنگام اعضای شورا در جلسه علنی اظهار داشت: در دوره‌های گذشته برای حضور بهنگام اعضای شورا در جلسه علنی قرار بود اسامی کسانی که دیر حاضر می‌شوند اعلام شود که این می‌توانست بخشی از این مشکل را بر طرف کند.

 

وی افزود: متاسفانه علی رغم تذکرات جلسه شورا یک ساعت با  تاخیر شروع شد این در حالی است که بسیاری از طرح‌ها و لوایح نیاز به رسیدگی دارد و وقتی که نوبت اعضا می‌رسد و می‌خواهیم دو کلمه حرف حساب بزنیم زمان دو دقیقه یا سه دقیقه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهید که با این زمان نمی‌توان به موضوعات مهم رسیدگی کرد.

 

دنیامالی ادامه داد: تدبیری را در این زمینه لحاظ کنید و به دوستان و همکاران اعلام کنید که باید به وقت دیگران احترام بگذارند.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه 20 ماه از عمر شورا باقی مانده، تاکید کرد: هنوز بسیاری از کارها مانده که نیاز به رسیدگی دارد. زمانی که دوستان تازه به شورا آمده بودند بسیاری موضوعات و بحث‌های ایده آل را مطرح می‌کردند که باید بررسی شود اما اکنون به چه تعداد از این موضوعات و بحث‌های مطرح شده دسترسی پیدا کرده‌ایم.

 

دنیا مالی با بیان اینکه به 20 درصد از موضوعات مطرح شده دسترسی پیدا نکرده‌ایم، افزود: باید به وقت احترام گذاشته شود تا به این مسائل به موقع رسیدگی کنیم از همکاران تقاضا دارم با الگوگیری از آقای شیبانی که همیشه سر موقع در صحن حاضر می‌شوند این نکته را رعایت کنند و به وقت دیگران احترام بگذارند.

 

وی در ادامه ضمن تقدیر از پلیس راهور تهران گفت: متاسفانه آمار تخلفات در تهران بسیار بالا است و بر اساس آماری که از سوی پلیس در سال 92-93 اعلام شده، شهروندان تهرانی 382 میلیارد تومان در سال 93 جریمه پرداخت کرده‌اند که این رقم بسیار بزرگی است لذا از دولت و خزانه داری تقاضا دارم 60 درصد این رقم را که به شهرداری اختصاص دارد با توجه به محدودیت‌های درآمدی به شهرداری پرداخت کند. 

 

دنیامالی تاکید کرد: مدیریت چراغ‌های چهار راه را پلیس بر عهده دارد و از سوی دیگر دروبین‌ها مرتب در حال عکس‌برداری هستند و برای مردم تخلف را ثبت می‌کنند که ممکن است در سال برای 10 هزار نفر این اتفاق بیفتد که البته من فکر می‌کنم بیشتر از این رقم است و حق مردم تضعیف می‌شود که تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی کنند.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران با اشاره به آمار تخلفات در سال 93 بیان کرد: چهار میلیون تخلف تسلیم شده به راننده،که 3 میلیون و 300 الصاقی و دو میلیون و 900 دو برگی بوده و این اعداد و رقم بزرگی است که امیدوارم فرهنگ رانندگی بیش از این در میان مردم اشاعه داده شود تا شاهد این گونه تخلفات نباشیم.