احتمال افزایش هزینه سفر به عتبات

به گزارش افکارخبر، درباره احتمال افزایش نرخ هزینه سفر به عتبات عالیات گفت: علی‌رغم اینکه نرخ دلار پس از ثبت‌نام‌های این دوره افزایش یافت ولی ما تمام زائران این دوره را با همان قیمت‌های قبلی به عتبات می‌بریم ولی امکان افزایش هزینه سفر برای دوره‌های بعدی وجود دارد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: اگر نرخ ارز برای دوره بعدی کاهش نیابد طبیعتاً هزینه‌های ارزی زوار با نرخ ارز روز محاسبه می‌شود. در دوره‌های قبل هزینه‌های ارزی با قیمت 3500 تومان محاسبه می‌شد ولی اکنون قیمت ارز به 3600 تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 70 درصد هزینه‌های سفر به عتبات از طریق ارز تأمین می‌شود، گفت: قرار است شمسا ظرفیت سکونت و حمل‌ونقل زائران در عراق را بسنجد و اگر ظرفیت‌ها پاسخگو بود احتمال افزایش اعزام تا روزی 30 کاروان را نیز داریم.

نظافتی درباره اعزام زائران به سامرا خبر داد: هنوز مجوزی برای سفر به سامرا داده نشده است و باید از منابع قانونی مشخص ایرانی و عراقی در این‌باره استعلام بگیریم و هرزمان موافقت آنها را گرفتیم بلافاصله اعزام به سامرا را آغاز می‌کنیم.

مدیر کل عتبات سازمان حج درباره اعزام زائران به سوریه گفت: راه سوریه بسته نیست ولی اعزام زائران به آنجا انجام نمی‌شود و در حال پیگیری برای از سرگیری اعزام زوار به آنجا هستیم.