مرتضی طلایی استعفا داد

به گزارش افکارخبر، نایب رییس شورای شهر تهران به دلیل برگزار نشدن نشست شورایاری ها در ابتدای صحن علنی شورای شهر، استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه شورای شهر کرد.

طلایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظهر دیروز اعلام کردند نشست شورایاری منطقه یک این هفته برگزار نمی شود، گفت: آماده کردن گزارش برای هر منطقه یک هفته طول می کشد لذا به نظر من هیچ عذری موجه نیست که دیروز ظهر این جلسه لغو شود و بگویند قرار است این جلسات هر دو هفته یک بار برگزار شود.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران با اشاره به استعفای خود گفت: اعتراض خود را به صورت مکتوب صبح امروز به رئیس شورای شهر اعلام کردم و تا ظهر منتظر پاسخ ماندم اما عدم پاسخ به اعتراض و نامه من نشان می دهد که ظاهرا نیازی به حضور من در شورای شهر احساس نمی شود.

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: از دوره قبل شورایاری ها برای ارائه گزارش به صورت محله ای می آمدند اما پس از مدتی قرار شد گزارش ها به صورت منطقه ای باشد.

وی گفت: در سال اول شورا این جلسات به صورت هفتگی برگزار می شد اما پس از مدتی شاهد وقفه در برگزاری جلسات بودیم و با پیگیری های رییس شورا و دیگر اعضا قرار شد روال ارائه گزارش ها هفتگی و در آخر جلسات علنی شورای شهر تهران باشد.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران اضافه کرد: بحث ارائه گزارش در آخر زمان جلسات علنی هم مورد اعتراض مجدد قرار گرفت و قرار شد جلسات شورا یک ساعت زودتر شورع شود و از ساعت 8 تا 9 صبح به دریافت گزارش از مناطق اختصاص یابد.

طلایی با بیان این مطلب که این هفته نوبت برگزاری جلسه با شورایاری منطقه 1 بود، گفت: در این زمینه اطلاع رسانی کردیم و یک هفته هماهنگی ها صورت گرفت.

وی افزود: اما مرکز مصوبات شورا وقتی جدول برنامه های این هفته شورا را بررسی کرد، نشست شورایاری ها را از آن حذف کرد و عنوان کرد این جلسات از این به بعد هر دو هفته یک بار برگزار شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران در خاتمه گفت: ما برای آماده کردن گزارش شورایاری ها وقت بسیاری گذاشتیم اما اینکه دیروز بدون هیچ توضیحی اعلام کردند نشست از دستور جلسه حذف شده به عقیده من امری بی معنا بوده و هیچ عذر موجهی برای آن پذیرفته نیست.