به گزارش افکارخبر، فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر دریافت پیام های تهدید آمیز از یکی از شبکه های اجتماعی رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس فتا شهرستان قرار گرفت. 

 

سرهنگ "سید محمد هاشمی" افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد مدتی است فردی با معرفی خود به عنوان مسئول یکی از ادارات شهرستان پیام های تهدید آمیزی مبنی بر ابطال پروانه کسبش به وی ارسال می شود که این امر با وجود رعایت موارد صنفی موجب پریشانی خاطر وی شده است. 

 

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده، کمتر از 24 ساعت متهم را که ساکن یکی از روستاهای حومه شهر سبزوار بود شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند. 

 

متهم 30 ساله در بازجوئی های به عمل آمده در مواجهه با مستندات دیجیتالی کشف شده به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشت: از طریق یکی از آگهی های اینترنتی با وی آشنا شدم و پیامی مبنی بر ایجاد دوستی به ایشان فرستادم وقتی توجهی به پیامم نشان نداد با جعل عنوان یکی از مسئولان سعی کردم وی را بترسانم تا مجبور شود به دوستی من پاسخ مثبت دهد. 

 

سرهنگ هاشمی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی گفت: جعل عنوان حتی در فضای سایبر عواقب سوئی را برای کاربر دارد و اعمال قانون در این گونه موارد بدون اغماض خواهد بود.