ببر وارداتی ایران «پاک» است

به گزارش افکارخبر،کریم امیری، با اشاره به اینکه در نمونه خون کشت شده در مؤسسه سرم سازی رازی، حتی یک تیتر مشکوک به بیماری مشمشه یافت نشده، اعلام کرد: از نظر سازمان دامپزشکی، ببر سیبری سالم است و لذا نیازی به تکرار آزمایش مشمشه روی این حیوان نیست.

وی ادامه داد: در جلسه امروز، پس از بررسی نتایج رسمی دریافت شده از مؤسسه سرم سازی رازی، با توجه به منفی بودن نتیجه آزمایش مشمشه ببر سیبری از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست خواستیم در اسرع وقت نسبت به خروج حیوان از قرنطینه اقدام نماید.

امیری با تاکید بر پاک بودن ببر سیبری از باکتری مشمشه ابراز امیدواری کرد که حیوان هر چه زود تر به باغ وحش مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست منتقل شود.

 

27 آبان سال جاری، کمیته‌ای تخصصی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و باغ‌وحش تهران با حضور در محل قرنطینه‌ای که ببر سیبری 5 سال از عمر خود را در آن سپری کرده است، مقدمات خونگیری از این گربه‌سان در خطر انقراض را فراهم کردند.

هفته گذشته نادر مصوری، رئیس بخش تحقیق و تهیه توبرکولین، مالئین و یونین و رئیس آزمایشگاه رفرانس مایکوباکتریوم‌های دام موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه فارس نتایج آزمایش مشمشه ببر سیبری در ایران را منفی اعلام کرد.