به گزارش افکارخبر، وقتی گل‌مژه دارید، انجام برخی کارها می‌تواند باعث تشدید عفونت یا انتقال آن به سایر نقاط شود. با این حساب ضرورت دارد که در طول این مدت از انجام کارهای زیر پرهیز کنید:

1  - آرایش: تا زمانی که گل‌مژه دارید، نباید از وسایل آرایش چشم استفاده کنید. این کار نه‌تنها باعث آلوده شدن وسایل آرایشی می‌شود بلکه می‌تواند عفونت را تشدید کند و باعث انتقال آن به چشم دیگر شود.
2  - استفاده از لوازم آرایش تاریخ گذشته: این وسایل ممکن است به میکروب آلوده باشند و باعث انتقال بیماری به چشمانتان شوند. وسایل آرایش باید شخصی باشد بنابراین هرگز آنها را مخصوصا انواعی که مخصوص چشم هستند، به دیگران ندهید. علاوه بر این، هر شب قبل از خواب، آرایش را از روی صورتتان با موادی غیرمحرک بشویید.
3  - مالیدن دست به چشم‌ها: گل‌مژه واگیردار نیست اما ممکن است از یک چشم به چشم دیگر سرایت کند. بنابراین زمانی که گل‌مژه دارید، حتما دستانتان را بشویید تا احتمال انتقال آلودگی به چشم دیگر کاهش یابد.
4   - لنز: تا زمانی که گل‌مژه بهبود پیدا نکرده لنز را کنار بگذارید و از عینک استفاده کنید چون احتمال آلودگی لنز وجود دارد. قبل از استفاده مجدد، لنز را کامل بشویید.