به گزارش افکارخبر، غلامرضا بصیری‌پور در بیست و دومین جلسه شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد در نطقی خارج از دستور اظهار داشت: اثبات شدن حقانیت جمهوری اسلامی در موضوع انرژی هسته‌ای و صلح‌آمیز بودن فعالیت آن ثابت شده است.

وی افزود: همچنین ثابت شد اتهاماتی که در این زمینه به ایران وارد می‌شد واهی بوده است و خوشبختانه این مشکلات با درایت رهبری و رئیس جمهور به پایان رسید و شاهد ابطال 12 قطعنامه پیشین شورای حکام هستیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه لغو تحریم‌ها فصل جدیدی از مسیر اجرای برجام خواهد بود، به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در نیجریه و یمن اشاره کرد و گفت: طبق معمول کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در فجایع اخیر نیجریه و یمن و اینگونه هتاکی‌ها را محکوم می‌کنیم امیدواریم ملت‌های مسلمان جهان به حقوق خود دست یابند.

بصیری‌پور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، گفت: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان از امروز آغاز شده بعد از آن ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود امیدواریم مجلس دهم در راستای ارتقاء جایگاه شوراها گام بردارد و مجلسی شورایار باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح اختصاص دو درصد ارزش افزوده به شهرداری‌ها در مجلس نهم مطرح است که امیدواریم به تصویب برسد البته با توجه به شرایط حاکم در مجلس تصویب این طرح دور از انتظار نیست.