رهایی ببر سیبری در گروی نامه سازمان محیط زیست

به گزارش افکارخبر، به دنبال اعلام خبر منفی بودن نتیجه آزمایش مشمشه و اثبات سلامتی ببر سیبری توسط سازمان دامپزشکی، ایرج جهانگیر مدیرعامل مجموعه تفریحی ارم سبز گفت: در پی نشست مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی و توافق بر خروج ببر سیبری از قرنطینه، صبح روز گذشته کارشناسان سازمان دامپزشکی ضمن بازدید از جایگاهی که برای نگهداری از ببر سیبری در مجاورت جایگاه ببرهای بنگال باغ‌وحش تهران در نظر گرفته‌ایم کتباً با انتقال ببر سیبری به این جایگاه موافقت کردند.

وی ادامه داد: این جایگاه ویژه که به حوضچه، تخت، صخره و دیگر ملزومات یک جایگاه استاندارد برای نگهداری از ببر سیبری مجهز و با شیشه محصور شده است برای پذیرایی از ببر سیبری آماده است.

جهانگیر با اشاره به نظر مسئولان سازمان دامپزشکی بر خروج هرچه سریع‌تر این ببر از قرنطینه گفت: برای انتقال ببر سیبری به جایگاه استاندارد گربه‌سانان در باغ‌وحش تهران در اوایل هفته آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم اما هنوز نامه موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با این انتقال را دریافت نکرده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که با دریافت نامه خروج ببر سیبری از قرنطینه این حیوان که 5 سال از عمر خود را از دیدن آسمان و تابش آفتاب محروم بوده است طی روزهای آینده زندگی جدیدی را آغاز کند.