مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: اگر شهرداری تهران همه بودجه سالانه خود را هم صرف حمل و نقل عمومی کند و اتوبوس‌های ۸۰۰ میلیونی و مترو بخرد، باز هم نمی‌تواند نیازهای شهر تهران را برآورده کند.

چمران به مهر بیان داشت: در چند سال گذشته به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم از فاینانس استفاده کنیم، اما امیدوارم با گشایشی که پیش می‌آید، این بحث به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران با درخواست از دولت تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع حمل و نقل عمومی و آلودگی‌های هوا، درخواست ما از دولت این است که فاینانس‌های مترو را در اولویت یک قرار دهد، زیرا با جان انسان‌ها سروکار دارد. وی با اشاره به آلودگی‌های روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: فرق این آلودگی با آنفلوآنزا چیست؟ آنفلوآنزا در یک ماه جان ۳۵ نفر را گرفت و این همه رسانه‌ای شد اما این هوای آلوده هزاران نفر را به تدریج می‌کشد.

چمران اضافه کرد: بنابراین اگر در این بخش سرمایه‌گذاری صورت گیرد، هم به بهداشت عمومی، هم به مصرف برق و مصرف سوخت کمک شده است. رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از دولت، بابت عدم پرداخت مصوبات مربوط به حمل‌ونقل عمومی یادآور شد: دولت امسال برای مترو ۲۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود اما تاکنون ۵۰ میلیارد آن را پرداخت کرده است.