پرهیز آموزش و پرورش از ورود به فعالیت‌های حزبی

محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش امروز در گردهمایی مشترک معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش و مدیران دانش‌آموزی استان‌های کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، در سخنانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در همه زمینه‌ها یکی از پیشتازان و مراجع اصلی مردم در کشور بوده است، اظهار داشت: امروز در آستانه یک ضرورت دیگر و انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستیم و نقش مربیان پرورشی در آموزش و پرورش، نقش بی‌بدیلی است؛ آنچه از آن پرهیز می‌شویم، ورود به فعالیت‌های حزبی است چرا که نقش ما روشنگری، آگاهی‌سازی و شاخص تعیین کردن در انتخاب اصلح است.

وی ادامه داد: به‌عنوان یک مرجع می‌توانیم شاخص‌های یک انتخاب صحیح و اصلح را به دیگران منتقل کنیم که معلمان و جامعه در ارتباط با آن هستند.

فاضل با بیان اینکه یک مجلس قوی با نمایندگان دلسوز و مطلع می‌تواند یکی از مهم‌ترین امیدهای کشور باشد، افزود: توجه به سند تحول بنیادین، یکی از مهم‌ترین تأکیدات وزیر آموزش و پرورش در دولت یازدهم است و اگر بتوانیم سند تحول را با همه ابعاد پیاده کنیم، دین خود را ادا کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در خصوص تحول در این وزارتخانه یادآور شد: زمینه اجرای سند تحول را در آموزش و پرورش فراهم می‌کنیم که نقشه راه سند تحول برای آن تهیه شده است و قرار است در سال 94 و بعد از آن همه برنامه‌ریزی‌های ما به سمت سند تحول باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سند تحول جایگاه معلم، حقوق آن و جایگاه دانش‌آموز تعیین شده و نگاه جامعی به آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی شده است؛ آینده کشور در گروی توجه به آموزش و پرورش است و آنچه مهم است این است که فعالیت‌های خود را مبتنی بر سند تحول در نظر بگیریم.