محمدحقانی با اشاره به دیدار شورایاری‌های منطقه ۱۶ با کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: قرار است روز چهارشنبه بازدیدی میدانی از این منطقه داشته باشیم، اما پیش از این بازدید، دیداری با شورایاری‌ها برای آگاهی از مشکلاتشان داشتیم و دبیران شورایاری منطقه، اطلاعاتی در خصوص مشکلاتشان به اعضای شورا ارائه کردند.

وی با بیان اینکه شورایاری‌ها منتخب مردم و چشم و گوش شورا هستند، گفت: این افراد دستگاه نظارتی ما در محلات هستند.

حقانی با اشاره به مشکلات منطقه ۱۶ گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی در این منطقه به گفته شورایاری‌های محله، بیشتر اتوبوس‌های فرسوده است و به دلیل نقص فنی و فرسوده بودن این اتوبوس‌ها مشکلاتی مانند آلودگی هوا در منطقه به وجود آمده است. همچنین این منطقه دچار کمبود اتوبوس است.

وی با اشاره به پارکینگ اتوبوس‌ها در محله یاغچی‌آباد گفت: این پارکینگ در دل محله قرار دارد و در ساعات ابتدایی صبح که اتوبوس‌ها برای گرم شدن مدتها روشن می‌مانند، سبب افزایش آلودگی هوا در منطقه می‌شود.

کمبود کیوسک‌های انتظامی در منطقه به خصوص در محدوده ترمینال جنوب از نیازهای دیگر منطقه ۱۶ است که شورایاری‌ها به آن اشاره کردند.

به گفته دبیر شورایاری‌های این منطقه، وجود زنان و دختران فراری در این ترمینال سبب ناامنی و مشکلات اجتماعی در منطقه شده است که نیاز به نیروهای انتظامی بیشتری است.

حقانی، احداث میدان بازار دوم را از دیگر مشکلات این منطقه عنوان کرد و گفت: یکطرفه کردن عبور و مرور خودروها بدون مشورت با شورایاری‌ها و مردم محل از دیگر موارد عنوان شده از سوی شورایاری‌ها بود. آنها انتقاد داشتند برخی از شهرداران منطقه شورایاری‌ها را به رسمیت می‌شناسند و برخی آنها را در تصمیم‌گیری‌ها مورد مشورت قرار نمی‌دهند. کمبود سوله بحران و فضای سبز از دیگر نیازهای این منطقه است.

وی با اشاره به زمین‌های بایر اطراف خط متروی علی‌آباد گفت: این زمین‌ها به محلی برای جولان موش‌ها تبدیل شده‌اند و وفور موش یکی از مشکلات این منطقه است. همچنین کمبود فضای فرهنگی، ورزشی و سایر سرانه‌های خدماتی و وجود آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده از دیگر مشکلات این منطقه است.

به گفته حقانی، شورایاری‌های این منطقه معتقدند پس از پاکسازی منطقه هرندی، معتادان این محله به پارک‌های این منطقه کوچ کرده و به دلیل آنکه برخی از نگهبانان پارک‌های این منطقه نیز معتاد هستند، حضور این افراد در این پارک‌ها آسان شده است.

درخواست ایجاد پارک ترافیک، حل مشکل سد معبر از دیگر درخواست‌های شورایاری‌های این منطقه بود.

به گفته حقانی، شورایاری‌های منطقه ۱۶ در خصوص بازار دوم نازی‌آباد عنوان کردند: برای ایجاد این منطقه ۱۵۰ اصله درخت قدیمی قطع شده است.

مشکل عدم انتقال کارخانه روغن نباتی قو و بوی بد این کارخانه از دیگر مشکلات عنوان شده از سوی شورایاری‌های منطقه ۱۶ بود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه تجمع فروش اموال مسروقه در محله شوش از دیگر مشکلات عنوان شده از سوی ساکنان این منطقه بود، تصریح کرد: تخریب فضای سبز بوستان‌ها و ایجاد اسکان کارگری در پارک‌ها یکی دیگر از موارد مطرح شده از سوی شورایاری‌ها بود. همچنین عدم وفا به وعده‌ای در خصوص دوطبقه کردن اتوبان بعثت از دیگر گلایه‌های اهالی این منطقه بود.

درخواست ایجاد کلاس‌های ترک اعتیاد در سراهای محله و کاهش فاصله شمال و جنوب شهر از جمله نیازهای مطرح شده از سوی شورایاری‌های منطقه بوده است.