اعتراض به ابتکار در مجلس/ ضرورت حضور در بین نمایندگان و پاسخگویی

گروه اجتماعی، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست که تا چندی پیش دلیل آلودگی هوای تهران را بنزین داخلی می دانست و آنرا غیر استاندار توصیف می کرد و بر واردات بنزین تاکید داشت، امروزه با انتقادات شدید نمایندگان روبروست چرا که  به رغم واردات بنزین مشکل آلودگی هوا را حل نکرد.

 

به گزارش افکارخبر،نمایندگان مجلس معتقدند که بنزین تولید داخل در سلامت کامل و تمام ادعاهای  ابتکار در خصوص آلودگی بنزین بی اساس بود.

 

ضمن اینکه کمیسیون بهداشت و درمان، کمیسیون اصل ۹۰ و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نیز تمام این ادعاها را رد کردند و متاسفانه این ادعاها بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشت.

نمایندگان معتقدند که آنچه تحت عنوان بنزین یورو چهار وارد کشور می شود، اولا یورو چهار نیست و درثانی این بنزین غیر استاندارد است.

نمایندگان معتقدند که ابتکار هم در واردات بنزین غیراستاندارد به کشور و هم در آلودگی هوا و تعطیلی مدارس شهرهای بزرگی چون تهران و اصفهان مقصر است و باید پاسخگو باشد.

در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس نمایندگان نسبت عملکرد ضعیف ابتکار اعتراض کرده و خواستار پاسخگویی وی به مجلس شدند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک با اشاره به مشکل آلایندگی شهرهای بزرگ کشور و با بیان اینکه با تعطیل کردن مدارس که نمی‌توان این مشکل را حل کرد، گفت: معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست باید از سیاسی کاری دست بردارد ودر یک جلسه با نمایندگان حاضر شده و پاسخ دهد که چه اقدامی برای رفع آلایندگی از هوای کلان‌شهرها انجام داده است؟

محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه امروز مجلس آلودگی هوا را یک مشکل جدی همه نقاط کشور دانست و گفت: تعداد زیادی از نمایندگان نسبت به آلودگی هوا معترض هستند.