سخنان اژه ای را به فال نیک می گیریم

سید سجاد سعیدی‌مهر وکیل متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی پیش از ارائه دفاعیات خود اظهار داشت: خوشبختانه آقای اژه‌ای سخنگوی قضاییه در نشست قبلی خود مطالبی را در باره این پرونده عنوان کرد که ما آن را به فال نیک می‌گیریم و قطعاً می‌تواند در روند رسیدگی در آینده مؤثر باشد.

وی افزود: همچنین نماینده دادستان در جلسه قبل به وجود نقص در دادسرا تأکید داشتند و گفتند که مطالب دادسرا نص قرآن نیست اما می‌خواهم بدانم دادگاه خود هم ملزم به رعایت تمام موازین دادسری می‌کند یا خیر، چرا که در جریان دفاع موکل خود در سه جلسه گذشته هنوز دفاعیات متهم ردیف سوم به پایان نرسیده بود که دادگاه اعلام کرد جلسه غیرعلنی می‌شود و پس از وقفه‌ای دفاعیات موکل من در جلسه بیست و سوم ادامه یافت.

وکیل متهم ردیف سوم تصریح کرد: دادگاه برای رعایت حال موکل من خواست دفاعیات به صورت لایحه تقدیم شود اما در زمان تنفس سؤالاتی پیاپی از موکل پرسیده شد و موکل هم پاسخ داد.

وی گفت: براساس ماده 369 آیین دادرسی کیفری استمرار جلسات به غیر از تنفس الزامی است اما در دفاعیات موکل من شکاف افتاده و شاید دادگاه این شکاف را به دلیل مسائل مهم‌تری ایجاد کرده که ما در جریان نیستیم.

وی گفت: متأسفانه در جلسات قبل قاضی مطالبی را مطرح کردند که تیتر رسانة‌ها شده و من نمی‌توانم آنگونه که لازم است به این صحبت‌ها پاسخ دهم در این لحظه قاضی صلواتی خطاب به وکیل متهم ردیف سوم گفت: اگر مطلبی در رسانه‌ها درج شده با مجوز تبصره 2 قانون آیین‌ دادرسی کیفری از سوی مسئولان قضایی است البته حق شما محفوظ است و می‌توانید در این زمینه به دادسرا مراجعه کنید.

قاضی صلواتی با بیان اینکه به تشخیص دادگاه جلسه غیر علنی برگزار شد، گفت: موکل شما گفته بود که به دلیل بیماری نمی‌تواند در برابر اتهامات وارده پشت‌سر هم از خود دفاع کند به خاطر همین هم در بین دفاعیات ایشان یک جلسه غیرعلنی برگزار کردیم تا وقفه‌ای حاصل شود.