مرد برادرکش از قصاص جان به در برد

مردی مهر ماه دو سال پیش برای دفاع از والدین خود برادر خود را از پای در آورده بود با بخشش اولیای دم از قصاص جان به در برد.

هفتم مهر سال 1392 مردی که در خانه به همراه مادر و پدر پیر خود تنها بود پس از مصرف شیشه دچار توهم شده و شروع به ضرب و جرح مادر پیر و ناتوان خود کرد،‌کاری که به گفته مادر وی اقدامی همیشگی بوده است و هر از چند گاه تکرار ‌شده است.

اما این بار ضرب و جرح پسر بسیار شدیدتر بود و به گفته مادرش گویا قصد کشتن ما را داشت تا اینکه پسر کوچکتر از راه رسید و با دیدن این وضعیت به شدت ناراحت شد و خواست تا وی را از ما دور کند اما پسر بزرگتر با پسر کوچکتر نیز درگیر شد.

مادر دو برادر ادامه داد: در حین درگیری ما دیگر نایی برای فیصله دادن به دعوای این دو برادر نداشتیم تا اینکه پسر کوچکترم عصبانی شد و به سمت آشپزخانه رفت و بعد از آن با برداشتن یک چاقوی بزرگ به برادرش حمله کرد و با وجود تلاش پسر بزرگم برای مقابله با پسر کوچکم در نهایت پسر بزرگم بایک ضربه کاری چاقوی از ناحیه گردن از پا درآمد.

وی گفت: پسر کوچکم آنقدر عصبانی بود که یک ضربه‌ای دیگر به قلب مقتول زد و با ضربه‌ای دیگر به پهلو کار برادرش را ساخت و وی روی زمین افتاد.

در ابتدا پدر و مادر خانواده از خون پسر خود نمی‌گذشتند تا اینکه پدر خانواده فوت کرد و مادر تصمیم به بخشش پسرش گرفت و از خون پسر خود بدون هیچ قید و شرطی گذشت. اما گویا مقتول فرزند پسری 7 ساله داشته است که اکنون ولی دم است.

پس از این به دستور بازپرس بستان زاده، خانواده مقتول به دادسرا احضار شدند و پس از احراز هویت فرزند با مقتول به وسیله آزمایش DNA مشخص گردید که موضوع صحت دارد و مجددا پرونده به جریان افتاد و به دستور نمایندگی ولی فقیه، قرار بر این شد که پس از دریافت دیه کامل توسط وارث مقتول، قاتل بخشیده شود و بدین صورت قاتل از حکم قصاص خود گریخت.