خانم ابتکار!تا کی باید باد و باران آلودگی هوا را کنترل کند؟

موسی غضنفر آبادی با اشاره به ناکارآمدی اقدامات انجام شده از سوی محیط زیست برای کنترل آلودگی هوای پایتخت و برخی کلانشهرها گفت: اگر برنامه 10 ساله هوا باید کارهای زیربنایی و اساسی صورت بگیرد از جمله بنزین‌های سالم و وارداتی اگر بنزین‌ها سالم بود و تأثیری بر کاهش آلودگی هوا داشت مدارس تهران دو روز تعطیل نمی‌شد و 13 روز هوای آلوده در تهران نداشتیم.

وی ادامه داد: به نظر بنده زیرساخت‌هایی که باید از قبل تعیین می‌شد وجود نداشته است که امروز مردم با رنج آلودگی هوا باید زندگی کنند ، همین مسئولان و خانم‌ها و آقایانی که در دوره‌های گذشته دادشان بلند بود که باید برای آلودگی هوا برنامه ریزی کرد هم اکنون که خودشان بر سر کار آمده‌اند هیچ برنامه‌ای را شاهد نیستیم و نتیجه آن 13 روز آلوده هوا است و این وضعیت نشان می دهد برنامه ریزی وجود نداشته است و بنزین‌هایی که در گزارش‌های خود مدام به آنها تأکید می‌کنند نتوانسته کاری انجام دهد.

این نماینده مجلس گفت: باید مسئولان محیط زیست به جای شعار دادن به دنبال راه‌های مبارزه با آلودگی هوا رفت، ما منتظر می‌نشینیم تا باد و باران به کمک مردم تهران بیاید و اگر باد و باران نیاید مردم باید چه کاری انجام دهند؟ اقداماتی که مسئولان باید در این زمینه انجام دهند چیست؟ خانم ابتکار بهتر است بیاید و برنامه‌های خود را برای مبارزه با آلودگی هوایی که تشدید شده است، ارائه دهد.

غضنفر آبادی افزود: برخی افراد که بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند به دلیل شدت آلودگی هوا زمین گیر شده‌اند، باید مسئولان موضوع را خیلی جدی‌تر تصور کنند و نگویند ما دعا می‌کنیم تا با د و باران بیاید و غبار و آلودگی هوا را از بین ببرد نمی‌شود با این مضووضعات به سادگی برخورد کرد.

وی افزود: اگر واقعا برنامه‌ای داشتند آن را ارائه دهند و نکته دیگر این است که اگر برنامه ریزی داشتند و امروز این وضعیت را شاهد هستیم اگر برنامه ریزی نداشتند چه اتفاقی می‌افتاد؟!