حجت الاسلام فقیهی در ابتدا گزارشی از سیزدهمین دوره اعزام‌ها بیان کرد. او گفت: در آخرین دوره، 8هزار نفر از دانشگاهیان را در قالب 189 کاروان به عتبات عالیات اعزام کردیم. حدود 6000 نفر از این افراد برای اولین بار بود که به این سفر مشرف میشدند.وی افزود: دوره سیزدهم یکی از دوره‌های خوب ستاد بود که برنامه‌های جدیدی را در آن اجرا کردیم. برگزاری همایش‌ها در کربلا و حرم امام حسین(علیه السلام) اتفاقات خوبی بود که در این دوره رخ داد.  در نجف نیز زیارت دوره مخصوص دانشجویان تدارک دیده بودیم. توانستیم ارتباط خوبی با عتبه حسینی برقرار کنیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: از فردا اول دی ثبت نام دوره چهاردهم اعزام دانشگاهیان به عتبات آغاز می‌شود و این فرآیند تا هفتم دی ادامه دارد. قرعه کشی همزمان با ایام ولات رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) انجام می‌شود و دهم دی نتایج آن اعلام خواهد شد. اینبار برای اعزام 11500 نفر د رقالب 278 کاروان برنامه ریزی کرده‌ایم. دانشجویان مجرد دختر نیز می‌توانند برای اعزام دوره چهاردهم ثبت نام کنند. نیازی به حضور محارم همراهِ دانشجویان مجرد دختر نیست و اصلا ظرفیتی هم برای آن پیش بینی نشده است.

فقیهی تاکید کرد: این سفرها هفت روزه خواهد بود و طی آن دانشجویان به شهرهای نجف، کربلا و کاظمین مشرف می‌شوند. زیارت ائمه سامرا نیز تابع شرایط امنیتی عراق و وابسته به اجازه حج و زیارت است. در این دوره برای تمامی زائران وام یک میلیون تومانی بانک ملت را در نظر گرفته‌ایم که نیازی به سپرده‌گذاری ندارد و سود تسهیلات آن 4% است.

وی در پایان گفت: اعزام‌ها از 5 بهمن آغاز می‌شود و تا آخر فروردین ادامه خواهد داشت. هزینه سفر زمینی حدود 970هزار تومان و هزینه سفر هوایی حدود یک میلیون و 500هزار تومان است. برای کاروان دختران مجرد فقط اعزام هوایی پیش بینی شده است.