سردار حسین اشتری غروب دوشنبه در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری و نشست مشترک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به لزوم افزایش همکاری میان ناجا و حوزه علمیه، بیان کرد: مقام معظم رهبری بر وجود فضای دینی‏، انقلابی و اسلامی در نیروی انتظامی تأکید فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه پلیس در ایران باید هم تراز با جمهوری اسلامی باشد، افزود: برای رسیدن به این جایگاه باید ارتباط نزدیک و تعریف شده‌ای با حوزه علمیه سراسر کشور برقرار شود تا بتوان بعد معنوی را در نیروی انتظامی تقویت کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به دلیل نوع مأموریت با آسیب‌های اجتماعی آشنایی بیشتری دارد، افزود: برای داشتن اقدامات پیشگیرانه می‌توان اطلاعاتی که در زمینه آسیب‌های اجتماعی بدست می‌آید را در اختیار حوزه علمیه قرار داد.

اقدامات پیشگیرانه در زمینه شبیخون فرهنگی انجام شود

وی بیان کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر تهاجم و شبیخون فرهنگی در جامعه نمود زیادی داشته است که باید مورد توجه قرار گیرد و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

اشتری گفت: اساتید حوزه علمیه در ایام خاص از جمله محرم و صفر و فاطمیه می‌توانند در سخنرانی‌های خود به مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی ورود یابند تا تأثیرگذاری بیشتری میان مردم داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: در جلساتی که با حضور مقام معظم رهبری و سران قوا در مورد آسیب‌های اجتماعی تشکیل شد، ایشان نیز توجه ویژه‌ای در این مورد داشتند و مقرر شد کارگروه‌هایی برای کار بر روی آسیب‌ها تشکیل شود.