انتقاد از انحراف مدیریت شهری از طرح تفصیلی منطقه 22

گروه اجتماعی، محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر، با ابراز تاسف نسبت به این که منطقه 22 شهر تهران به دلیل ایرادهایی که در فرآیند تدوین طرح تفصیلی این منطقه در دولت های گذشته بوده به سرنوشت بدی دچار شده است، عنوان کرد: این منطقه برای شهر تهران  فرصتی بود که می توانست بسیاری از راهبردهای طرح تفصیلی شهر را تامین کند.

وی افزود: یکی از این راهبردها، ارتقاء جایگاه تهران در مقیاس های ملی، منطقه ای و جهانی است به این معنی که  فضاهای تفرجگاهی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی و بازارهای تجارت جهانی همانگونه که در پایتخت بسیاری از کشورهای توسعه یافته موضوع ارتقاء در مقیاس جهانی دنبال می شود باید از ابتدا برای این منطقه تعریف می شد زیرا منجر به جذب توریست، و ایجاد درآمد پایدار می شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص و موقعیت ژئوپلیتیک منطقه 22 شهر تهران، این موضوع را به وجود دلیل دامنه های البرز، گسترده فضای سبز پارک جنگلی چیتگر و دریاچه خلیج فارس دانست و اذعان کرد: نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که مدیریت شهری نیز در موضوع تبعیت از طرح تفصیلی منطقه 22انحراف هایی را داشته است که منجر به تعریف بیشتر بارگذاری بالای جمعیتی شده است.

سالاری با اشاره به پیگیری های شورای اسلامی شهر تهران در سال گذشته در ارتباط با این منطقه خاطرنشان کرد: این پیگیری ها منجر به این شد که شورای عالی معماری و شهرسازی شهرداری تهران را ملزم به بازنگری در طرح تفصیلی این منطقه و ارجاع آن به شورای عالی معماری وشهرسازی برای تصویب مجدد کرد. اعضای شورای شهر با توجه به وضعیتی که اکنون منطقه 22 پایتخت در آن به سر می برد پیگیر اجرایی شدن این موضوع هستند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به محدودیت های جدی ای که در بلند مرتبه سازی در منطقه 22 اعمال شده است، اذعان کرد: متناسب با پهنه های متفاوتی که در این منطقه است این محدودیت ها در مورد بلند مرتبه سازی اعمال شده است.