سیدمناف هاشمی در گردهمایی معاونین جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور، جایگاه حوزه جوان در قوانین بالادستی را اندک دانست و افزود: این امور تنها در حدنظر، ایده و صحبت به عنوان اولویت مدنظر قرار می گیرد.

وی با بیان این که خواسته های وزارت ورزش و جوانان در خصوص این حوزه خواسته هایی منطقی است، گفت: این خواسته ها را به سازمان مدیریت انتقال دادیم و در تلاشیم تا مورد تصویب قرار گیرد و به قانون تبدیل شود.

هاشمی اظهار داشت: در حوزه عمران با لطف دوستان در سازمان مدیریت اتفاقات خوبی افتاده است و امیدواریم افتتاح های خوبی در این حوزه داشته باشم.

وی افزود: در حوزه جوانان پیشنهاد ایجاد مجموعه جوان ومکانی برای مشاکت سازمان های مردم نهاد و ... را با اعتبار 310 میلیارد تومان به سازمان مدیریت دادیم که تا کنون در لایحه دولت نیامده است .

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، با بیان این نکته که جوانان همیشه در صف اول مشارکت هستند و ما نیز همیشه در زبان از آنها تشکر می کنیم، گفت: اما زمان رفع مشکلات، نمی توانیم برای آن ها کاری انجام دهیم چراکه منابع آن در بودجه دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور انتظار داریم مدیران مربوطه به ما کمک کنند و از راه های دیگر نظیر تصویب اختصاص نیم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش و جوانان تحول بزرگی ایجاد کنند تا این دو حوزه به درآمدی پایدار دست یابند.

هاشمی با بیان این که تا کنون 5 تا 6 مرتبه ساختار حوزه جوان تغییر کرده است، گفت: در حال حاضر اعتقاد دولت بر این است که ادغام ورزش و جوانان وصلت خوبی است؛ پس باید اعتبارات آن را نیز افزایش دهیم و بتوانیم روز به روز نیازهای آنها را مرتفع کنیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد و وضعیت اعتبارات سال 94 وزارتخانه، اظهار داشت: تمام سهم وزات ورزش و جوانان از 136 هزار میلیارد تومان حدود 800 میلیارد تومان است.

وی استفاده از منابع و پیدا کردن راه های دیگر را تنها راه برون رفت از این وضعیت عنوان کرد و گفت: تحقق منابعی نظیر مجاز شدن سازمان ها و دستگاه های دولتی به اختصاص یک درصد از بودجه خود به ورزش، اجاره اماکن ورزشی، استفاده از پتانسیل خیرین، فروش با تغییر کاربری، واگذاری بدون تغییر کاربری می تواند بسیاری از مشکلات و معضلات حوزه ورزش و جوانان را حل کند.

هاشمی در پایان تاکید کرد که همه تلاش وزارت ورزش و جوانان جدای از توسعه ورزش در کشور تغییر نگاه به جوانان است، افزود: این تغییر نگاه به جوانان تنها با تغییر رویکرد مدیران مربوطه میسر خواهد شد.