سرهنگ رهبریان دراین‌باره گفت: متأسفانه با وجود هشدارهای داده‌شده شاهد افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی در سطح جامعه بوده‌ایم و این شیوه از کلاهبرداری همچنان قربانی می‌گیرد.  وی همچنین به کلاهبرداری تحت پوشش شرکت‌های لیزینگی نیز اشاره کرد و افزود: افراد سودجو تحت پوشش شرکت‌های لیزینگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند، دراین‌باره لازم است شهروندان توجه داشته باشند صرف ثبت شرکت و داشتن شماره ثبت، برای فعالیت این شرکت‌ها کافی نیست و فقط آن دسته از شرکت‌های لیزینگی مجاز به فعالیت هستند که مجوز فعالیت از بانک مرکزی را داشته و نامشان نیز در سایت بانک مرکزی درج شده باشد. معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا درباره اینکه در سال‌ جاری میزان جرائم جعل و کلاهبرداری چقدر در کشور افزایش داشته، نیز گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد در حوزه جعل و کلاهبرداری، افزایشی حدود ١٥ درصدی داشته‌ایم.  وی با بیان اینکه عمده کلاهبرداری‌ها در قالب فروش مال غیر، پیش‌فروش آپارتمان و خودرو، امور بازرگانی و تجاری و همچنین انجام امور اداری، اجاره مال غیر و... انجام می‌شود، درباره کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی، اظهار کرد: در این شیوه، کلاهبرداران از طریق تماس تلفنی با شهروندان و با استفاده از چرب‌زبانی، انتساب خود به دستگاه‌های دولتی، نظامی و...، درخواست خرید کالا یا خدماتی را کرده یا با ارسال پیامک برنده‌شدن در قرعه‌کشی و... مال‌باختگان را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با گمراه‌کردن مردم، حساب آنان را از طریق انتقال وجه به روش کارت‌به‌کارت خالی می‌کنند.  رهبریان همچنین تصاحب غیرقانونی اموال و وجوه مردم، پیش‌فروش اقساطی خودرو و آپارتمان و... را از دیگر شیوه‌های کلاهبرداران برشمرد و افزود: در چنین مواقعی، توصیه همیشگی پلیس این است که شهروندان باید از هر اقدامی از مراجع ذی‌صلاح استعلام‌های لازم را انجام داده و سپس اقدام به انعقاد قرارداد کنند.

وی با اشاره به افزایش آمار کلاهبرداری و جعل در کشور، گفت: با وجود این، پلیس آگاهی ناجا توانسته درصد بسیار بالایی از این‌گونه جرائم را کشف و به همان نسبت افزایش در وقوعات، افزایش کشفیات نیز داشته باشد، اما باید توجه داشت هوشیاری مردم سهم زیادی در جلوگیری از افزایش وقوع چنین جرائمی دارد.