شهرداری تهران سراهای محله و شورایاری ها را فراموش کرده است

 

محسن پیرهادی طی بازدید از محله افسریه جنوبی منطقه ۱۵ در جمع شورایاران و اهالی محل از نزدیک در جریان مشکلات محله قرار گرفت و بر ضرورت حمایت از نهادهای محلی از جمله شورایاری‌ها، سرا و مدیریت محله تاکید کرد و گفت: نباید فرصتی که به واسطه فعالیت شورایاری ها و سراهای محله در محلات ایجاد شده از دست برود.

وی با اشاره به اینکه تا امروز شهرداری تهران برای کاهش هزینه‌های برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها تذکرات زیادی گرفته است، افزود: من به شدت پیگیر این مسئله هستم که شهرداری باید هزینه‌های برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها را در حوزه‌های دیگر به کار گیرد.

پیرهادی در ادامه افزود: برگزاری جشنواره‌ها ویا همایش‌ها اقداماتی با تاثیرات کوتاه مدت است و هیچ اثر رفتاری عمیقی برجای نمی گذارد به نظر من  شهرداری  باید کار مستمری را انجام دهد و به برنامه ریزی هایی توجه کند که نتایج فرهنگی و اجتماعی پایدار در زندگی روزمره مردم داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: شهرداری باید همکاری خود را با شوریاری‌ها ادامه دهد و نباید بعد از مدتی شوارایاری ها و نیز مدیریت محله و سراهای محله را به حال خود رها کند.

پیرهادی با تاکید بر اینکه مشکلات مالی و کمبود درآمددر شهرداری بسیار جدی است، گفت: طی نامه ای به ریاست جمهوری درخواست ضمانت شهرداری برای دریافت وام از بانک‌های  خارجی را کرده ایم که تا به امروز به این درخواست ترتیب اثر داده نشده است.

وی در ادامه به بحث ترافیک در این محله اشاره کرد گفت: باید سعی کنیم مترو را در این منطقه زودترراه بیاندازیم و بنده نیز به طور جد این موضوع را از  بخش مترو پیگری خواهم کرد البته با افتتاح بزرگراه شوشتری بخشی از مشکلات این منطقه نیز برطرف وبه طور قطع از بار ترافیکی این محدوده کاسته خواهد شد.

پیرهادی تصریح کرد: ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خودور در تهران وجود دارد که در حال حاضر خیابان‌های تهران ظرفیت و گنجایش این میزان خودرو را ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در ادامه به ۲ مسئله در بخش شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر اولین مسئله مربوط به پروژه ها با وزن اعتباری و بودجه ای کلان است که نمی‌توان اقدام چندانی بواسطه کاهش درآمد برای آن انجام داد، اما مسئله دوم مربوط به حوزه مدیرتی است و کارهای خرد و کوچک محله است که بر جا مانده است و شورای شهر به طور قطع به این حوزه وارد شده و حل به فوریت انرا از شهرداری مطالبه می کند.

در جلسه دیروز همچنین ساکنان محله به بیان مشکلاتشان پرداختند. از جمله، باغبادی دبیر شورایاری محله افسریه جنوبی در این جلسه با اشاره به وجود ترافیک سنگین در این منطقه گفت: ۲ ملک  در محدوده بزرگراه بسیج وجود دارد که شهرداری به بهانه نداشتن وجود بودجه از تملک آنها  امتناع می کند.

به گفته وی، شهرداری محله افسریه جنوبی معتقد است که برداشتن  خطوط بی آرتی از این منطقه می تواند ترافیک را کاهش دهد واین در حالی است که به اعتقاد بنده برداشتن خطوط بی آرتی از این منطقه نه تنها باعث کاهش ترافیک نمی شود بلکه زمنیه ساز افزایش ترافیک نیز می شود.

دبیر شورایاری محله افسریه جنوبی با اشاره به عدم پرداخت قبوض آب و برق سرای محله افسریه جنوبی گفت: متاسفانه شهرداری منطقه ۱۵ تابه امروز تنها ۱۵ میلیون تومان به این سرا پرداخت کرده که در همان ابتدا ۵ میلیون تومان آن را کم کرد.

وی افزود: ماه گذشته به دلیل بدهی ۲ ملیون تومانی،آب سرای محله را قطع کردند، این در حالی است که شهرداری هنوز هزینه‌های سال گذشته را پرداخت نکرده است.ما انتظار حمایت‌های بیشتری از شهرداری منطقه ۱۵ داشتیم اما تا به امروز هیچ حمایتی از شورایاری‌ها و مدیریت محلی نداشته‌اند و ما را فراموش کرده‌اند.

 

پیرهادیمحسن پیرهادی