بنزین وارداتی یورو ۲ هم نیست!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی موسوی‌نژاد گفت: متاسفانه مسئولان ذی‌ربط و سازمان استاندارد که باید مدارکی دال بر استاندارد بودن بنزین‌های وارداتی را ارائه کنند به نمایندگان نداده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یورو 4 بودن بنزین‌های وارداتی هنوز مشخص نیست، گفت: از طریق مختلف به اسنادی دست یافته‌ایم که نشان می‌دهد این بنزین‌ها حتی یورو 2 هم نیست.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: متاسفانه رفتارهایی که درباره بنزین‌های پتروشیمی صورت گرفت بازی سازمان محیط زیست بوده و نامناسب بوده است.

وی اضافه کرد: گفته‌های خانم ابتکار درباره بنزین‌ها خلاف واقع است چرا که مسئولان ذی‌ربط در این خصوص کمیسیون های انرژی، اصل نود و بهداشت و درمان گزارش‌های خود را ارائه داده‌اند.

موسوی‌نژاد همچنین تصریح کرد: درخواست تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست را در کمیسیون انرژی تصویب کردیم و هنوز در صحن علنی به تصویب نرسیده و امیدواریم با نظر مثبت مجلس این مهم انجام بگیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس به گلایه از واردات بنزین به کشور پرداخت و  خاطرنشان کرد: دلیلی ندارد که بخواهیم بنزینی وارد کنیم که از بنزین‌های داخلی نیز آلوده‌تر باشد.

موسوی نژاد ورود بنزین‌های وارداتی را مورد نقد قرار دارد و تاکید کرد: منطقی نیست که ارز و دلارهای کشور را به خاطر ادعاهای واهی هدر بدهیم.

وی با مطرح کردن این پرسش که آلودگی‌های کلانشهرها به خاطر چیست؟ گفت: این آلودگی هوا اگر به علت بنزین پترورشیمی بود، پس چرا ادامه یافته است؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار خواستار تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست شد و همچنین توجه مسوولان ذیربط به موضوع آلودگی هوا را ضروری دانست.