مردم چشم به آسمان در انتظار باران

محمد رستگاری با بیان این مطلب افزود: عدد شاخص‌های آلودگی هوا نسبت به روزهای گذشته افزایش پیدا کرده که امیدواریم با ورود موج ناپایداری در ساعت های آینده شاهد کاهش غلظت آلاینده ها باشیم.

وی ادامه داد: ایستگاه سوهانک با نمایش عدد 238 آلوده ترین نقطه پایتخت محسوب می‌شود و مردم استان تهران در چنین شرایطی باید از عبور و مرور در نقاط آلوده و مراکز شهر خودداری کنند و به تمهیدات اندیشیده شده توجه داشته باشند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران درباره این پرسش که مردم تا چه زمانی باید چشم انتظار رفع آلودگی هوای استان تهران و کلانشهرها باشند؟ گفت: امیدواریم با ورود موج ناپایداری‌ها از ساعات پایانی امروز، شاهد کاسته شدن غلظت آلاینده ها باشیم.

رستگاری تصریح کرد: یکی از مهمترین علت‌های آلودگی هوای استان تهران پدیده وارونگی دما است که به علت عدم وزش باد و بارندگی و عوامل متعدد در کلانشهرها و بویژه استان تهران بر غلظت آلاینده ها افزوده می‌شود.

پیش‌تر احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود موج بارشی به کشور خبر داد و گفت که تهران از اواخر چهارشنبه بارانی می‌شود.

مردم تهران نوزدهمین روز مستمر است که در آلودگی هوا نفس می‌کشند و وضعیت غلظت آلاینده‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه هر روز بدتر از روز گذشته شده و وضعیت پایتخت ناسالم برای همه افراد است.

حتی این شرایط آلودگی هوا موجب شده تا غلظت آلاینده ها در برخی نقاط شهر شرایط بسیار خطرناک برای همه را نشان دهد و وضعیت در مرز هشدار قرار بگیرد.

تمهیدات روزهای اخیر کمیته اضطرار آلودگی هوا همچون عدم فروش طرح ترافیک، تعطیلی کارخانه های شن و ماسه، عدم تردد خودروهای دودزا، تاکید بر معاینه فنی خودروها، تعطیلی زنگ ورزش مدارس و تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی دانش آموزان در بعضی از روزها نتیجه قابل ملموسی را برای مردم نداشته است.