مقصر اصلی آلودگی هوا معرفی شد/ وقتی نفس‌ها تنگ‌تر می‌شود

گروه اجتماعی،معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، تاثیر صنایع در آلودگی هوای تهران را فقط 5 درصد اعلام کرد.

به گزارش افکارخبر،هر روز که می‌گذرد، تنفس در کلانشهری مانند تهران سخت‌تر می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که شاخص آلودگی هوای تهران از مرز هشدار گذشته است و امروز، روز چهارشنبه به اوج خود رسیده است.

تاکنون راهکاری برای حل این مشکل اندیشیده نشده است و تنها تصمیم‌گیران در این حوزه به تعطیلی مدارس اکتفا کرده‌اند. در این میان، هر دستگاه یا سازمان به دنبال مقصر برای ایجاد آلودگی هوا می‌گردد. یک زمانی خودروها مقصر تولید هوای ناپاک می‌شوند و یک زمانی هم صنایع.  اما معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، تاثیر صنایع در آلودگی هوای تهران را فقط 5 درصد می‌داند.

افشار فتح‌الهی درباره تاثیر صنایع بر آلودگی هوای تهران اظهار داشت: براساس مطالعاتی که مجموعه‌های محیط‌زیست و هواشناسی و سازمان‌های مربوطه انجام دادند، به طور قطع بیشترین آلودگی هوا مربوط به تردد خودرو و موتورسیکلت در شهری مانند تهران و کلانشهرهای دیگر است.

وی با بیان این‌که ما کمترین میزان آلودگی را در بخش صنعت داریم، افزود: به صورت درصد میزان آلودگی حوزه صنعت مشخص نیست، اما ما ادعا داریم که براساس مطالعات صورت گرفته حداکثر سهمی که در آلودگی کلانشهرها می شود مطرح کرد، 5 درصد صنایع سهم دارند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: طبق آمار رسمی حدود 83، 84 درصد تردد و موتورسیکلت در آلودگی سهم داشتند و بخشی هم از مصارف خانگی و تاسیسات موجود در شهر است. یک تاثیر ناچیزی را در حوزه صنعت می‌دانیم، اما متاسفانه نگاه‌ها به‌گونه‌ای که در بحث آلودگی ابتدا شهرهای صنعتی و پرجمعیت مطرح می‌شود.

فتح‌الهی عنوان کرد: در سال‌های گذشته همه واحدهای آلاینده‌ای که در سطح شهر تهران بودند، به شهرک‌های صنعتی منتقل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی شهرک‌های صنعتی نیز به داخل تهران منتقل نمی‌شود.