بودجه سرای محلات باید بر اساس جمعیت ، جغرافیا و نیاز محله تعیین و تخصیص داده شود

گروه اجتماعی-محسن پیرهادی ، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدید از محلات شهر تهران  به محله دریا منطقه 2 رفت و با شورایاران ، مسئولین و اهالی محله گفت و گو و بیان کرد بودجه سرای محلات باید عملیاتی شود و بر اساس ملاک هایی همچون جمعیت ، نیاز و جغرافیا تعیین و تخصیص داده شود.

 

در این جلسه که با دیدار مردمی آغاز شد ، بررسی وضعیت موجود و مشکلات محله دریا مورد توجه قرار گرفت و مردم و شورایاران مسائل مهم را تشریح کردند .

 

photo_2016-01-02_14-05-37

photo_2016-01-02_14-05-32

پس از دیدار مردمی ، پیرهادی با ائمه جماعت مساجد ، اعضای شورایاری ، هیات امنا و مسئولین محلی دیدار کرد. در این جلسه آقای کریمی دبیر شورایاری محله دریا با اشاره به وضع نا مناسب شهرک نیایش بیان کرد که مساحت این شهرک حدود 147 هکتار است ولی کل مساحت مسکونی فعلی آن حدود 5 هکتار می باشد که شهرداری تهران تملک و خرید این زمین ها را نیمه کاره رها کرده و این شهرک از نظر امکانات و فضای سبز وضع نامناسبی پیدا کرده و محل تجمع معتادین و کارتن خواب ها شده است.

photo_2016-01-02_14-05-25

او ادامه داد: با توجه به سرانه بالای جمعیتی در محل کمبود زمین های ورزشی احساس می شود که با مسقف و چند منظوره کردن زمین های فعلی می توان این مشکل را حل کرد.

در ادامه جناب آقای بیات عضو هیات امنای محله با اشاره به اینکه محله دریا تلفیق سه محله مدیریت ، نیایش و دریاست گفت: ادغام این سه محله که از نظر اجتماعی تقریبا متفاوت هستند اجرای کار فرهنگی را بسیار مهم کرده که با توجه به کمبود بودجه و درآمد پایین سرا این کار بسیار سخت است.

او همچنین گفت زمین های بلا تکلیف در محله داریم که با یک قرار داد به شرکتی واگذار و بهره برداری مناسبی از آنها نمی شود.و خواست در صورت امکان در این زمین ها کتابخانه و اماکن ورزشی و ... ایجاد شود.

در ادامه پیرهادی با اشاره به اینکه سرای محله باید مرکزی برای مدیریت محله باشد گفت برنامه ها و فعالیت های خانه ها و سرا باید در کل سطح محل جریان داشته باشد و صرف ساختمان سرا نباشد و اهالی محل بنا به نیاز و علاقه شان با سرا در ارتباط باشند.

او ادامه داد : تمام در خواست های شما بصورت کتبی با شهرداری تهران و زیر مجموعه های مربوطه ارسال می شود و پس از پیگیری و پاسخ شهرداری ، نتایج را به هیات امنا اعلام می کنیم . و انشاالله تلاش می کنیم در این رفت و آمدها و پیگیری ها مشکلات مطرح شده را حل کنیم.