حل مشکل آلودگی هوا تصمیمی پرحاشیه اما ضروری

گروه اجتماعی، پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر با تاکید بر این که برای حل مشکل آلودگی هوا در تهران باید با نگاهی ملی و راهبردی به قضیه نگریست، عنوان کرد: دستیابی به این موضوع تنها زمانی امکان پذیر است که مسئولان ذی ربط به اتخاذ تصمیم هایی در سطح ملی دست بزنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به این که تصمیم گیری برای حل مشکل آلودگی هوا پرهزینه و پر حاشیه اما ضروری است، اذعان کرد: بیش از 70 درصد از آلودگی هوا در تهران مربوط به وسائل نقلیه است. با توسعه مترو و سیستم حمل و نقل عمومی می توان مردم را ترغیب کرد که از خوردوهای شخصی کمتر استفاده کنند. دستیابی به این افق نیازمند همتی انقلابی است.

سروری ادامه داد: زمانی که ما سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته ای داشته باشیم می توانیم استفاده از خوردوهای شخصی را پر هزینه کنیم. زیرا شخصی که با به حرکت درآوردن خودرو شخصی خود سهم بیشتری در آلودگی هوا دارد باید هزینه بیشتری نسبت به افرادی که سهم کمتری دارند بپردازد.لذا باید در این زمینه به تصویب قوانین جدی دست زد.

این عضو شورای شهر تهران در پایان با تاکید بر لزوم کاستن از فشردگی و تمرکز تمام فعالیت ها در تهران، گفت: می توان بخشی از فعالیت هایی را که در تهران است به سایر استان ها منتقل کرد تا بدین وسیله از سیل بی رویه مهاجرت به تهران کاست.