سید نورالدین حسینی اظهار داشت: از مدتی پیش تماس ها و شکایت های متعددی در خصوص کلاهبرداری، سرقت و خیانت در امانت توسط افرادی با کرایه ظروف آشپزخانه به پلیس اعلام شد.

وی افزود: تحقیقات نشان داد که سه نفر با هویت هایی ناشناس با ارائه مدارک جعلی و چک های سرقتی و فاقد اعتبار، ظروف آشپزخانه را کرایه گرفته و بدون تحویل آن به صاحبانشان، آنها را به فروش می رسانند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی داد: با تجمیع پرونده های قضایی در این موضوع مشخص شد که این افراد در شهرهای اراک، ملایر، همدان، شازند، داودآباد، ازنا، الیگودرز و بروجرد فعالیت می کنند.

حسینی افزود: تحقیقات  ادامه یافت تا اینکه متهمان تحت تعقیب در روستایی در حوالی شهر اراک شناسایی شدند و در عملیاتی هر سه متهم دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اعترافات متهمان دستگیر شده، گفت: اعضای این باند کلاهبرداری به ۶۰ کلاهبرداری به ارزش سه میلیارد و ۶۵ میلیون ریال در شهرهای مختلف اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۵۱ نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شده اند.

توقیف دو محموله میلیونی کالای قاچاق در شازند

ماموران انتظامی شهرستان شازند موفق شدند از دو نفر قاچاقچی کالا مقدار ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف کنند.

در عملیات دستگیری این دو قاچاقچی کالا بیش از ۱۴ هزار قوطی کمپوت، پنج دستگاه ماشین لباس شویی و ۱۴۰ قوطی روغن زیتون کشف شد.

در این عملیات دو دستگاه خودرو توقیف و دو فرد دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

همچنین در عملیاتی دیگر و زمانی که یک قاچاقچی قصد داشت نیمه شب و با توجه به بارش شدید برف، محموله ای از اقلام غیرفرهنگی را با یک دستگاه خودروی وانت از محورهای مواصلاتی شازند عبور دهد، ماموران انتظامی شهرستان وی را شناسایی و متوقف کردند و در این عملیات مقادیری قابل قابل توجهی کالای غیرفرهنگی کشف شد.

کشف ۱۴ کیلو هروئین در شازند

فرمانده انتظامی شهرستان شازند نیز از دستگیری یکی قاچاقچی مسافرنما، به همراه۱۴کیلوگرم هروئین خبر داد و در این باره گفت: ماموران انتظامی از فعالیت فردی در زمینه تهیه و توزیع مواد افیونی و انتقال آن از شهرهای جنوبی به مرکز کشور مطلع شده بودند.

احمد رضا چگنی افزود: در تحقیقات ابتدایی پلیس مشخص شد موادفروش با یک دستگاه اتوبوس در حال حمل مقادیری مواد مخدر به طرف تهران است که بلافاصله یک گشت انتظامی در محور توره-شازند حاضر شدند و با شناسایی اتوبوس مورد نظر، این خودرو متوقف و فرد موادفروش دستگیر شد.

وی بیان داشت: در بازرسی از وسایل متهم ۱۴ کیلوگرم هروئین کشف شد و متهم به مراجع قضایی معرفی شد.

کلاهبرداری با چک پول تقلبی در فراهان

در پی شکایت یک مغازه دار در شهرستان فراهان مبنی بر اینکه دو نفر پس از خرید اجناس از سوپر مارکتی در شهر فرمهین، قصد تحویل یک ایران چک تقلبی را داشته اند بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

ماموران پلیس آگاهی ضمن شناسایی و دستگیری افراد مورد نظر، در بازرسی از آنها تعداد دو فقره ایران چک قلابی پانصد هزار ریالی کشف کردند.

با انجام تحقیقات، متهمان به خرید و کلاهبرداری با ایران چک های جعلی در سطح شهرستان اعتراف کردند و با دستور مقام قضایی، روانه زندان شدند.