فریب این آگهی‌ها را نخورید

سرهنگ "حسن محمدنژاد " رئیس پلیس فتای استان مازندران، در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی،موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.  

 

وی تصریح کرد: مالباخته در اظهارات خود به پلیس عنوان داشت، برای خرید خودرو به سایتی مراجعه و با مشاهده آگهی فروش خودرو Azera با قیمت پایین تر از بازار، اقدام به تماس با شماره تلفنی که در ذیل آگهی درج شده بود کردم و فرد مورد نظر اعلام داشت، که در حال حاضر در شهرستان رامسر حضور داشته و برای آمدن به ساری مبلغ 150 هزار تومان از من درخواست کرد و من نیز مبلغ 100هزار تومان به حساب وی واریز کردم که بعد از واریز وجه دیگر جوابگو تلفن همراه خود نبوده و حتی آگهی مورد نظر را  نیز تغییر داد.

 

رئیس پلیس فتای مازندران خاطر نشان کرد: ماموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات و انجام تحقیقات فنی و پلیسی،متهم به کلاهبرداری اینترنتی را که دارای چندین فقره سابقه کلاهبرداری نیز بود، شناسایی کردند.  

 

سرهنگ محمدنژاد افزود:کارآگاهان با هماهنگی قضایی،متهم به کلاهبرداری اینترنتی را در عملیاتی ضربتی در شهرستان نور شناسایی و دستگیر کردند.  

 

وی گفت:متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت، از مهرماه سال جاری اقدام به درج آگهی فروش خودرو در سایت های معتبر می کرده و با توجه به اینکه در زمان درج آگهی قیمت اعلامی را پایین تر از مبلغ واقعی آن اعلام می کرده،کاربران بیشتری راغب به خرید می شدند. که در ادامه پس از تماس خریداران، مبلغی را به عنوان بیعانه دریافت می کرد،اما پس از آن دیگر به تماس ها پاسخ نمی داد.

 

سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد: با توجه به تحقیقات و بررسی های پلیس مشخص شد،متهم به کلاهبرداری بیش از 70فقره کلاهبرداری در استان های کرمان،خراسان رضوی و شیراز را در پرونده دارد.که پس از اقرار به بزه انتسابی با قرار مناسب روانه زندان شد.