رفتار آل سعود جنون آمیز است

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت مجدد شهادت مظلومانه آیت الله نمر و با محکومیت جنایات متعدد آل سعود در منطقه گفت: امروز شاهد جنایات متعدد سعودی ها در منطقه از جمله در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و بخصوص در یمن و حتی در درون مرزهای عربستان هستیم و به هر نقطه جهان اسلام که می نگریم رد پای سعودی ها در خلق، تجهیز و حمایت از تروریسم آشکار است.

آل سعود نایب آمریکا و اسرائیل در منطقه است

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه شوم ترین نقشه ها از سوی عربستان به نیابت ازسلطه گران بویژه آمریکا و اسرائیل اجرا می شود اظهار داشت: امروز هیچ کس تردید ندارد که رفتارهای خلاف عقل سعودی‌ها در منطقه به نفع اسرائیل و آمریکا است. گرچه آنها می خواهند جنگ «شیعه و سنی» راه بیاندازند و در این کار مسلماً موفق نخواهند شد، چه آنکه شیعیان و اهل سنت جهان اسلام همه از رفتارهای غیر عقلایی حکام سعودی منزجرند.

داعش نماینده اهل سنت و بطور کلی اسلام نیست/قدردانی از اهل سنت کشور

رئیس قوه قضاییه تفرقه در جهان اسلام را یکی از اهداف اصلی کشورهای سلطه‌طلب دانست و افزود: آمریکایی ها بدنبال چند تکه کردن جهان اسلام و ایجاد نزاع شیعه و سنی هستند و متناسب با این توهم خود حرکاتی نیز انجام دادند. گروه های تروریستی مخلوق همین کشورهای سلطه طلب‌اند و جنایات آنها در منطقه، دنیا را منزجر کرده و چهره نادرستی از اسلام نشان داده است اما خوشبختانه مسلمانان اهل سنت هم می دانند که داعش و حامیان آنها نماینده اسلام نیستند.

آیت الله آملی لاریجانی با قدردانی از ابراز انزجار علما و هموطنان اهل سنت کشور از جنایات آل سعود و محکوم کردن شهادت آیت الله نمر گفت: از اهل سنت تشکر می کنم که با مصاحبه ها و گفتار خود انزجارشان را از جنایات آل سعود نشان داده و ثابت کردند اهل سنت ایران نیز همچون شیعیان حرکات نادرست آل سعود را درک کرده و می دانند که داعش با اسلام قرابتی ندارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به شهادت آیت الله نمر بعنوان یک عالم متدین و با اخلاص، جنایت آل سعود را محکوم کرد و گفت: اعدام این شخص آزاده توسط حکام جنایتکار سعودی باعث شد تا نقشه دشمنان بیشتر آشکار شود.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه سعودی ها به هیچ وجه نماینده اسلام نیستند، افزود: خود غربی ها نیز در این راستا مجبور شدند جهت گیری های ناکافی و غیر قابل قبولی نسبت به شهادت آیت الله نمر داشته باشند و دیگر نتوانند سبعیت این حکام را در برخورد با مسلمانان و بویژه در برخورد با یک عالم آزاده که حرکتی علیه امنیت این کشور انجام نداده بود، بپوشانند و ایشان تنها انتقاداتی را نسبت به حکام جنایتکار این کشور بیان کرده بود.

رفتار آل سعود نا متعادل و جنون آمیز است

رئیس قوه قضاییه عملکرد حکام آل سعود در جهان اسلام را رفتارهای نامتعادل و جنون آمیز توصیف کرد و با «محکومیت جنایات ادامه دار» این کشور در یمن تصریح کرد: بمباران یمن و مردم بی پناه آن هیچ توجیهی ندارد و در ابعاد سیاسی و نظامی نیز یک حرکت نامعقول است و این در حالی است که عربستان گمان می کرد شیعیان یمن در همان ماهها و بلکه روزهای ابتدایی حملات از پا می افتند اما مقاومت مردم مظلوم یمن واقعیت دیگری را رقم زد.

آیت الله آملی لاریجانی با انتقاد از حرکات مدعیان حقوق بشر در دنیا گفت: بیش از ده ماه است که مردم بی پناه یمن مورد حمله و بمباران های متعدد قرار می گیرند ولی سازمان‌های حقوق بشری و نیز دولتهای مدعی بویژه آمریکا و دولتهای اروپایی با سکوتی که نسبت به این فاجعه داشتند، نه تنها حاضر به محکومیت این جنایات نیستند بلکه همواره از حملات عربستان حمایت کرده و برخی مواقع نیز مطالبی را مطرح کردند که به مراتب از سکوت بدتر است.

آل سعود راه اضمحلال خود را هموار کرده است

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه حکام سعودی راه اضمحلال خود را همواره کردند گفت: کشورهای غربی گمان می کنند با حمایت از حکام سعودی می توانند جای پایی داشته باشند اما واقعیت این است که حکام سعودی در سراشیبی سقوط افتادند و خون انسان های بی گناه بویژه آیت الله نمر به زودی تاثیر خود را نشان خواهد داد و ما امیدواریم هر چه زودتر این وضعیت در جهان اسلام به پایان برسد.

رئیس دستگاه قضا افزود: عربستان با فروش روزانه  قریب به 11 میلیون بشکه نفت و داشتن ثروت بادآورده بدترین نقشه ها را به نیابت از اربابان خود در منطقه اجرا کرده و با خرید بمب و تجهیزات نظامی از اموال مسلمین، بدترین نقشه ها را در منطقه دنبال می کند.

عدم مصلحت تعرض به سفارت عربستان در ایران

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن غیر صحیح خواندن حادثه تعرض به سفارت عربستان در تهران این حرکت را به نوعی کوچک سازی مسئله عنوان کرد و افزود: این حادثه بر خلاف قوانین و بر خلاف مصالح کشور صورت گرفته است. معتقدیم نباید برخلاف قراردادهای پذیرفته شده بین المللی رفتار کنیم،‌ باید  به آنچه که پذیرفته ایم، پایبند باشیم و علاوه بر این جنایات سعودی ها به قدری بزرگ است که تعرض به سفارت آنها در کشور، کوچک سازی مسئله بوده و اثر خاصی ندارد.

رئیس دستگاه قضا در واکنش به تهدیدها و گفته های روز گذشته مسئولان سعودی مبنی بر قطع ارتباط سیاسی با ایران گفت: سعودی ها در حالی صحبت از قطع ارتباط سیاسی می کنند که باید بدانند جمهوری اسلامی ایران هیچ نیازی به آنها و اربابانشان نداشته و ندارد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه قطع ارتباط سیاسی ایران و عربستان به هیچ وجه برای کشور مشکل آفرین نخواهد بود اظهار داشت: در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی، بزرگترین تحریم ها علیه ایران انجام شده اما امروز ما شاهد این هستیم که ایران قدرتمندترین کشور در خاورمیانه است و بدون اتکا به سایر کشورها مسیر خود را سرزنده تر از گذشته ادامه می دهد.

قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تقویت قدرت دفاعی کشور مسئله قدرت موشکی را یک موضوع غیر قابل مذاکره عنوان کرد و افزود: همه باید بدانیم که جمهوری اسلامی ایران اقتدار و بنیه دفاعی خود را حفظ می کند چرا که این مسئله بویژه در بعد قدرت موشکی، مسئله قابل مذاکره ای نیست و همان طور که رهبری فرمودند، ما باید در عالی ترین سطح دفاعی بویژه در جنبه قدرت موشکی باشیم و همه مسئولان بر تقویت این بنیه با توجه به تحریم هایی که علیه قدرت موشکی ایران می شود هم نظر هستند چرا که این تحریم ها هم علیه برجام و هم علیه منافع جمهوری اسلامی است و ما در مورد منافع خود به هیچ وجه مذاکره نمی کنیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: با توجه به تذکرات همه مسئولان بویژه مقام معظم رهبری، امید است دست اندرکاران نسبت به این مسئله توجه کافی داشته باشند و از رئیس جمهوری محترم هم به خاطر اهتمام و توجه به تقویت بنیه و قدرت موشکی قدردانی می کنیم و مطمئنیم که قدرت موشکی ایران خاصیت بازدارندگی خود را نشان خواهد داد.

ضرورت توجه صاحب نظران به مسئله تمدن نوین اسلامی

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص «تمدن نوین اسلامی» بر ضرورت توجه صاحب نظران به این مسئله تاکید کرد و افزود: بحث «تمدن نوین اسلامی» موضوعات مهمی در ابعاد نظری و عملی در بردارد و اقتضا می کند اهل فکر و نظر نسبت به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند چرا که این موضوع یک مسئله اساسی است و اگر به صورت ریشه ای حل نشود نمی توانیم از «هویت اسلامی» خود دفاع کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اسلام نحوه حیاتی خاص یعنی نحوه حیاتی مؤمنانه را به طور ویژه رسم کرده است گفت: این نحوه حیات بنیاد تمدن اسلامی را تشکیل می دهد و علاوه بر ارزشهای ویژه بنیان های نظری و متناسب با آن سبک زندگی خاصی را نیز به همراه دارد و این «حیات طیبه الهی» متفاوت از آن چیزی است که غرب به دنیا عرضه می کند.

آیت الله آملی لاریجانی به پوچی بطن تمدن غرب اشاره و تصریح کرد: امروزه در دنیا، عوامل سرخوردگی بسیاری وجود دارد که موجب می شود احساس خلأ معنوی کند و بدنبال زندگی معنادار بگردد و آنچه که دولت‌های اقتدارگرا در قالب آن از جنایتکاران در دنیا حمایت می کنند همان چیزی است که در طول قرون مختلف در راستای تمدن غربی بوجود آمده و امروز آشکار می شود، اما در مقابل این تمدن نهیلیستی، ما تمدن اسلامی را داریم که علی رغم قدمت منابع آن (کتاب و سنت) هر زمان نکات جدید را به همراه دارد و زنده و پویا است. به همین دلیل طرح مسئله تمدن اسلامی امری ضروری در دنیا کنونی است و باید اهل فن بیشتر به آن توجه کنند.

گفتنی است در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی موضوع پیش نویس طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی ادامه یافت و موادی از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.