شهرداری بابت احداث تونل‌ها بدهی زیادی دارد
رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران؛در خصوص اخذ عوارض از تونل های شهر تهران، اظهار داشت: موضوع اخذ عوارض از تونل‌های شهر به عنوان یک منبع درآمد پایدار در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شده و این موضوع در دیگر کمیسیون‌های شورا در حال بررسی است.

 

وی افزود: مشابه این طرح در تمام شهرهای بزرگ جهان در حال اجرا است و این اتفاق نیز باید بیفتد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احداث یک تونل، نیازمند هزینه بسیار بالایی است، گفت: اگر قرار به احداث تنها یک تونل در شهر باشد، شهرداری با استفاده از درآمدهای حاصل از پرداخت‌های شهروندان این کار را انجام می‌دهد، اما اگر نیازمند احداث چندین تونل در شهر باشیم باید محل درآمدی برای آن وجود داشته باشد.

 

تقی پور افزود: به همین دلیل اخذ عوارض از تونل‌ها و بزرگراه‌های شهر، محل درآمدی برای تعمیر و نگهداری آن‌ها و نیز ساخت تونل‌های جدید می‌شود.

 

وی بیان کرد: در شرایطی که درآمدهای جاری روزمره حتی پاسخگوی مدیریت پسماند و نظافت شهر نیست، باید برای فعالیت‌های عمرانی منبع درآمدی جدیدی تعریف کرد.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر تونلی در شهر تهران وجود ندارد که تمام آن را بخش خصوصی احداث کرده باشد به همین دلیل شهرداری بابت ساخت آن‌ها بدهی زیادی به پیمانکاران دارد که امیدواریم در بودجه سنواتی به پرداخت بدهی پیمانکاران رسیدگی شود.