چمران: فاینانس‌ها اولویت اول است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه اولویت تهران تا فاینانس‌ها است، اظهار داشت: چند سالی است که این طرح در دولت به تصویب رسیده و در دیداری که رئیس جمهور با رئیس جمهور چین داشته سه فایناس مهم که مترو شهر تهران یکی از آن‌ها است ،دنبال می‌شود.

 

وی با بیان این که بودجه اتوبوس‌ها را 82.5 درصد باید نظارت کشور پرداخت کند، افزود: ما راه دیگری را پیشنهاد داریم و آن هم استفاده از صندوق ذخیره ارزی است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما باید برای ناوگان حمل و نقل عمومی چاره‌ای بیندیشیم، تصریح کرد: اگر این امر انجام نشود علاوه بر تهران کلان شهرهای دیگر هم دچار فرسودگی می‌شود و هر روز شاهد کاهش خودروهای عمومی خواهیم بود به این منظور که سال گذشته بیش از 7 هزار خودرو عمومی داشتیم، اما امسال به 6 هزار کاهش داشته  و مطمئن هستم سال دیگر هم کاهش خواهیم داشت.

 

چمران تصریح کرد: امروزه مطالبات دولت از شهرداری و شهرداری از دولت به گونه‌ای است که شرایط مالی به هم ریخته است و این مطالبات پرداخت نمی‌شود .

 

وی با اشاره به دیداری که اخیرا با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داشته ،گفت: ما در هر دیداری مشکلات شهرداری را مطرح می‌کنیم و به دنبال آن هستیم چرا که ما خیلی راحت تر می‌توانیم نیازهای شهرداری را برطرف کنیم.